SkalmanAl betalar dyrt för ligg -känner sig lurad.

Dåliga köp gör man tyvärr emellanåt. Det hör till nu när vi lever i ett konsumtionssammhälle. Egentligen är det ingen stor grej. Man köper nåt skräp och inser att det bara ÄR skräp. Jag accetperar det, trots att jag ogillar faktumet att min behovsanalys inför köpet svikit mig. Lyckligtvis tar papperskorgarna hand om felköpen.

Men att inse att man blivit lurad till att köpa något. Ja, det suger. Är man så påverkningsbar och svag? Jag vill inte tro det om mig själv. Hur skulle jag kunna bli lurad med så enkla knep? Fan, måste jag inse att jag bara är en i den stora massan som fugerar likadant? Vill jag bli lurad/påverkad? Kanske tidvis. Men inte i det här fallet.

Nån skicklig markandsförare lyckades alltså hypa upp "Spikmattan". Jävligt bra jobbat måste jag säga. Helt plötsligt skulle alla ha en sån där oskön matta. Hur har vi kunnat levt utan dem tidigare? Ett under faktiskt. En djupt bevarad hemlighet ifrån den gåtfulla och andliga delen i Himalaya. Bara att slå till. 699kr för lite plast och luft man själv får pressa ut ur sina lungor.

Nu har det gått säkert ett år sedan jag köpte spikmattan. Den ligger taggig i garderoben. Knappt använd. 4 gånger har jag legat på den. Det är trist, tar tid och är oskönt. Jag har alltså fram till idag betalt 175 kr per ligg. Vilken jävla torsk jag är!


/SkalmanAl



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0