SkalmanAl städar innan Städaren kommer.

Varför lider jag av ett stt sånt märkligt drag som gör att jag varje vecka städar, eller mer korrekt, plockar undan, innan städaren kommer?

Jag känner att min röra inte ska behöva tas hand om av Julia, min städerska. Jag har inget problem med att hon skurar min toalett eller dammar varje liten yta mellan golv till tak. Är ju hennes jobb. Hon är dessutom bra på det. Ligger nog i hennes arvsmassa. Hon är Polska. De är duktiga på sånt.

Du tänker -hur kan han säga nåt sådant generaliserande och rasistiskt? Jo, det ska jag förklara. Halva jag är ifrån Polen. Därför! Jag vet också vilken halva det är. Det är uppenbart att det är halvan som plockar undan innan Julia kommer. Den andra halvan reflekterar över fenomenet och tycker det är puckat. Jag har en konflikt i mig så att säga. Oftast finns det ingen vinnare i konflikter. I den här är den solklara vinnaren Julia. Grattis Julia! Jag är glad för din skull...

Julia kommer nu på torsdag. Perfekt till Julhelgen. Skinande rent. Dammfritt och undanplockat. Julia ska få en bonus nu på torsdag. Ett kuvert på köksbordet. Det är hon värd. För utan henne skulle det vara så motigt att plocka undan stuff. Hon och jag är ett team. Hon vet bara inte om det. Skulle det skada ifall du (Julia) sa "Tack för hjälpen", nån gång..?


/SkalmanAl











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0