SkalmanAl väntar på hårfön

Jahopp, då hade jag tränat klart. Ett skönt konditionspass på Sats Odenplan. Mellandagarna till trots var det många som kämpade bland alla vikter och konditionsmaskiner. Bland allt folk fanns även en stor karl, en Babbe. Styrkelyft passar hans kropp perfekt. Inte simning eller löpning. För mycket hår på kroppen. För mycket friktion.

Jag kom ut ifrån duschen. Mötte Babben som också duschat. Våra skåp var nära varandras. Fan vad hår han hade. Inte så mycket på skallen. Normalt där. Men på kroppen, på ryggen, på magen, på låren, på fingrar och tår. Ja överallt. Är det snyggt, praktiskt eller trendigt med så mycket hår? Evolutionen har verkligen missat honom.

Jag torkade mig med min handduk. Hela min lena och nytränade kropp. Tog det ganska lugnt. Sen skulle jag föna mitt hår. Är kallt som fan ute och min hårprodukt gillar tort hår bättre, vilket är bra i den här kylan.  Givetvis hinner Babben före mig till fönen. Jag får kliva tillbaka några steg till mitt skåp. Där ser jag hur han börjar föna bröstet. Sen sveper han fönen över kroppen. Över ben, armar och rygg. Han tar god tid på sig. Fönar grundligt. Kanske var han frusen? Skönt med varm luft då. -Ta en bastu, ville jag säga...vågade inte.

Han hade också lyssnat på sin mamma -för ingen av oss gick ut med vått hår.



/SkalmanAl

Kommentarer
Postat av: Lisa

Din blogg är för jävla skön ^^

2010-12-29 @ 19:01:30
Postat av: Manstein

Lol, vilken man fönar sig? Du är nått x-tra :O

2010-12-29 @ 22:47:29
Postat av: SkalmanAl

Tackar Lisa! Kul att du gillar den.



Alla håriga Babbar fönar sig tydligen... ;)



/SkalmanAl

2010-12-30 @ 01:10:05
URL: http://skalmanal.blogg.se/
Postat av: Linn

Älskar hur du skriver, och det du skriver om.

Kan inte låta bli att småle efter varje inlägg jag läst.

2011-01-19 @ 06:45:21
URL: http://linnjimmerholt.blogspot.com
Postat av: SkalmanAl

Kul att du gillar mina inlägg. Tack! :)

2011-01-19 @ 16:26:18
URL: http://skalmanal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0