Den stora världen i mig.

Så vem är då SkalmanAl? Tidigare har jag bara skrivit om mitt nick. Förenklat är jag en sammansättning enligt tidigare inlägg. Under mitt skal döljer sig många lager och djup. Ju äldre jag blir desto mer självinsikt får jag. Upptäcker nya saker i mig varje dag. När jag var yngre såg jag bara världen runt omkring mig. Nu ser jag även världen i mig.


Jag kom inte ihåg när jag fick visum för att verkligen börja resan i mig. En dag hade jag det bara. Lampan tändes. Jaha, är det såhär jag är? Är det därför jag gör som jag gör? Vilken fantastik resa och lärdom. Resan är inte slut på långa vägar. Grundstenarna i oss är konstanta. Vissa tar mer tid än andra att se i rätt ljus. Kanske ser man dem aldrig för vad de är. Kanske gör man det.

 

Som jag nämnt tidigare gillar jag samband. Jag gillar förklaringar till varför ting är som dem är. Orsak och verkan. Förklaringarna får man oftast i samband. Samband kan komma i olika nivåer. Vissa enkla, andra svåra. Men de finns där.

 

Så, det var ett mikroskopiskt litet smakprov på insidan. Utsidan är enklare. Roligare. Yta är oftast en axelryckning. Lätt att jämföra. Lätt att kritisera och förkasta, eller kanske rent utav avundas.

 

 

/SkalmanAl



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0