Vem är SkalmanAl?


SkalmanAl föddes den 16 dec 2010. Födelseort, blogg.se.

Den första delen "Skalman" är såklart Bamses gode vän. Rune Andréasson, författaren till Bamse, skapade  Skalman -66. Har alltid gillat Skalman. Sett det fina i hans logik och i hans rutinorienterade liv. Hans mat- och sov-klocka finns i mig. Viktigt att poängtera är att Skalmans känsloliv skiljer sig ifrån mitt. Skalman är avskalad av sådant. Det är inte jag. Skalman stressar inte. Det kan jag göra. Vare sig det är på väg till Konsum eller på jobbet. Jag sätter upp mål, och vill nå dem snabbt. Snabb belöning. Så, det är ena halvan av mitt nick.

Den andra halvan är ifrån mitt smeknamn "Big Al". Fick det för många många år sedan av en väldigt god vän. Finns dessutom en härlig karaktär i filmen "Blood in, blood out" med samma namn. En otroligt bra film som måste ses. Filmen är en episk skildring av tre vänner ifrån tuffa kvarter i East LA.

Anal
Intressant är även att SkalmanAl kan brytas ner i fler roliga delar. Alla stämmer så passande in på mig. De fyra sista bokstäverna läser "anal". Nej, det är inte porr i det här fallet., utan min tendens för kontrollbehov och att jag är smått petig emellanåt. Kan gälla hygien, städning och annat. Är inte överdriven på något sätt, men det finns där.

Skal
Tar man de fyra första bokstäverna läser man "skal". Uppvisar vissa gånger ytlighet. Skal/yta är inget som driver mig på något sätt. Däremot förnekar jag inte att ett skal kan vara mer intressant än ett annat skal. Ibland har folk svårt att acceptera oliktänkande. Fan, låt mig tycka att det är viktigt att man tränar och äter sunt utan att kalla mig ytlig. Jävla tjockis och kalla mig ytlig. Hur mycket yta har inte du liksom?

Man
Sen ser jag av en slump, ganska uppenbart dessutom, att tre bokstäver i mitten läser "man". Tja, spot on!

Sådär, det var lite om namnet SkalmanAl. I nästa inlägg går vi djupare.


/SkalmanAl



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0