Bekänner färg

Jag hade ett ganska lustigt samtal igår. Det som kom fram under pratstunden var många isolerade händelser som tillsammans kan tyckas vara ett otroligt starkt case emot "mig". "Emot eller för", det beror på hur man ser på det såklart.

Tillfälligheterna skulle skrämma många. Inte alla skulle heller våga skriva om saken. Men va fasiken, jag vet sanningen. Och oavsett hur starka "indicierna" är, så är det trots allt bara rena tillfälligheter. Eller? 

Så när började allt? När började jag plocka godbitarna ur den andra världen? Kanske var det musiken som först smög sig in. Gillade tex New Kids on the block, Wham och Take That. Inte okay om man ska vara hetro. Varför inte lyssna på musik som man gillar bara för att det inte passar? Orka bry sig...

Sen för kanske 7-8 år sen föddes en stark förkärlek till färgen rosa. Jag har det på kläder, i hemmet och där det passar helt enkelt. Inte heller min uppskattning av färgen rosa är ett tecken på renodlad manlighet. Jävla könsroller alltså. Här är en klar baksida av vårt så smått övergående könssammhälle. Irriterande.

Jag kommer ihåg när jag var i Aruba oktober 2009. Var på ett pokerevent. De som var där var mestadels amerikaner. Och de vet man ju hur de ser ut. Inte mycket metrosexuallitet där inte. Stora plufsiga sportkläder. Slim fit har inte hittat random amerikanen än. En dag gick jag igenom lobbyn. Jag hade på mig ett par jävligt rosa shorts samt en vit piké-tröja. Såg väl sådär lagom sött ut. Precis när jag är i jämnhöjd med två amerikanska snubbar kläcker den ena ur sig kommentaren "fagot" riktat till mig. Jag vrider huvudet och möter deras blick med ett leende. De ler tillbaka. Kanske insåg de då i det ögonblicket att jag tog deras gliring som en komplimang istället för något annat. De gjorde min dag...

Jag gillar krämer. Använder det dagligen till ansikte och kropp. Jag tar hand om min kropp och tar massage regelbundet. Ansiktsbehandlingar är också en skön vardagslyx. Jag unnar mig sådana saker. Mina gener har gett mig ibland mörka ringar under ögonen. Klart att jag täcker de med en concealer. Numera är det mer eller mindre accepterat. Annat var det väl för 10-15 år sen när jag började med allt. Jag och homosarna var i framkant då.

Med ovanstående saker är det kanske inte så märkligt att jag blev ställd mot väggen av min mamma för kanske 10 år sen. Ifrån ingenstans säger hon att det nuförtiden är så vanligt med killar som gillar killar. Eh jaha? Sen frågar hon mig om jag är bög? -Jag bög? Varför tror du det? Aha, på grund av alla "bevis"...Okey, du tänker så.

Egentligen borde jag fråga min mamma om det var fler saker som fick henne att ens tro en sån sak. Borde ringa och fråga, men hon är borta över helgen, och jag vill inte störa. Får ta det på måndag. Ska bli väldigt intressant och höra anledningen till frågan.

Nej, jag är inte bög. Det är väl givet?!?

I rest my case!




Bevis 1 + 2
1) Jag har sett till att reklampennorna på mitt företag är rosa
2) Jag har en rosa Ipod


Bevis 3
3) I mitt hem har jag ett antal rosa ting. Bland annat Orkidén ovan.


Bevis 4
4) En inramad bild på Marilyn Monroe hänger i mitt sovrum



Kommentarer
Postat av: Ignatius J Reilly

Bäste Homofil!



Det är med en bitter avsmak av självförakt jag nedlåter mig att ta del av din totalt menlösa prosa.

När jag dock tilltvingar mig att läsa igenom dina värdelösa texter så uppstår dock genast en självklar fråga: VARFÖR? Vad ligger bakom din närmast obscena fixering av att tvinga omvärlden ta del av dina infantila observationer? Jag har förvisso hört talats om diverse yngre kjoltyg som bedriver denna form av meddelar-tvång (självfallet känner jag dock endast till detta genom hörsägen - min egen erfarenhet av detta är lyckligtvis ingen alls) men med tanke på den psykologiska profil jag lyckats skapa mig av dig känner jag mig tvungen att kräva att du utförligt redogör för dina avsikter med denna retarderade syssla.



Så. Vänligen belys syftet med denna blogg, du självutnämnde grosshandlare. Jag är mycket nyfiken på ditt försvarstal.



I vrede,

IJR

2011-04-19 @ 20:25:20
Postat av: SkalmanAl

Bäste IJR,



Haha, Bästa kommentaren ever!



Vilken fin överraskning att återigen få en sådan slagkraftig kommentar ifrån Dig. Kan inget annat än känna mig hedrad.



"Retarderad syssla" och "självutnämnde grosshandlare", jo jag tackar. Känns som om jag står i skuld till dig för skratten du gav mig.



Tyvärr kan jag inte replikera på samma samma språk, så jag får helt enkelt kapitulera den här gången ;)



Med kärlek,

SkalmanAl



2011-04-23 @ 19:17:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0