En förklaring

Nu har jag gått till botten med min mammas tidigare fråga om min läggning. Helgen är över och hon är hemma ifrån sin weekend-trip. Igår ringde jag för att höra henne. Varför kunde hon ens tro något sådant? Mitt minne svek mig. Tydligen var det inte för 10 år sedan frågan kom, utan för kanske ett halvår sedan. Jaja, tiden är kanske inte så relevant. Jag tog bara fel på 9,5 år. Men jag har en känsla av att jag fått frågan tidigare av henne. Är kanske en deceniumkontroll..?

Så vad fick henne att tvivla på min straightness? Jo, hennes misstanke grundar sig på ett par ytterst tvivelaktiga antaganden. Det ena var jag inne på i föregående inlägg. Det att det numera är så vanligt med killar som gillar killar. Att det till och med kan vara trendigt. -Nej mamma, jag har inte hakat på den trenden!

En annan händelse som gav upphov till misstanke kring min sexualitet, var då någon killkompis svarade i min mobiltelefon då hon ringde. Jag kommer inte ihåg vilken tid eller i vilket sammanhang detta skedde. Vem var den härliga mannen? Men jag förstår nu att det var ett misstag. Borde vara tämligen lätt att reparera. Behöver bara se till att en tjej svarar nästa gång. Det bör övertyga om min heterosexualitet.  

Och det som till slut fick min mamma att ställa mig mot väggen var även det helt obegripligt. Mitt senaste förhållande tog slut för 7 månader sedan. Två år, sen slut. Med en tjej bör kanske tilläggas. Det var inte alls mitt första förhållande heller. Nej nej, jag har presenterat fler partners (tjejer) för min mamma genom åren. Så hur kan man då få för sig av min historik att jag kanske skulle gilla killar Jo, motiveringen är att eftersom jag inte hittat en tjej som jag lyckats stadga mig med, så kan det betyda att jag är gay. Intressant tanke må jag säga.

Är det så att hon vill att jag ska vara homo? Den här gången kommer jag inte göra dig till lags. No way!





Säger som Agent Mulder i X-files -The truth is out there.

Kommentarer
Postat av: Martin Kaymer

Tappa inte fart nu! Mer inlägg, jag älskar din blogg!

Förslag på ämnen; Skalmanal rankar olika företeelser, dvs topplistor. Mest irriterande beteenden på gymmet, bästa parfymen, Veronika Maggios bästa låt etc ...

2011-04-23 @ 10:57:49
Postat av: SkalmanAl

Du kan se fram emot ett nytt härligt inlägg inom kort. Ska bättra mig och öka mitt output.



Swinga lugnt!

2011-04-23 @ 19:07:07
URL: http://skalmanal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0