Bra start

Nu är det kväll -igen. Tänkte att jag skulle dela med mig, om vad som sker hemma hos mig på morgnarna. Varje morgon börjar mer eller mindre på samma sätt. Vare sig det är vardag eller helg. Jag har en rutin, och jag älskar den.

För första gången i mitt liv köpte köpte jag en julklapp till mig själv Julen 2009. En kollega till mig lobbade starkt för manicken. Var för övrigt samma kollega som fick mig att köpa en upphypad spikmatta. Ett skitköp som aldrig används. Hennes andra tips däremot, oj det e grejer det. Faktum är att det nog det bästa köpet ever!

Klockan ringer. Jag kämpar upp ena ögonlocket. Klivet upp och tar en dusch. Det som sker i badrummet med alla krämer är ett kapitel för sig. Kroppen ska tas omhand om. Tror jag spar det till senare. I köket står min fantastiska juicecentrifug. Min julklapp. Visserligen tar det kanske 10 min att bereda juicen. Men det är det väl värt. Den perfekta blandningen innehåller morötter, ingefära, lime och äpple. Hur doseringen ser ut håller jag hemligt.

Så, juice bereds. Ägg och te kokas, yoghurt med hallon, solrosfrön och pumpakärnor fixas. Gärna lite honung i tet. Det är en trevlig och god start på dagen.

Dagarna då jag inte sätter på mig en skjorta är skönast. Är så jävla trist att stryka...






Tack Waynes coffe för muggen som jag tog med mig hem utan att fråga om lov.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0