Handskar av

Jag hade visst inte den kollen jag trodde jag hade. Alltså när det kom till baciller i min vardag. Snuskiga kontaktytor finns överallt. Det vet jag. Vissa kan man inte heller på ett "normalt" sätt skydda sig ifrån. Handtagen på gymmet till exempel. De måste jag ju greppa. Fast det kanske är okay. De som tränar borde vara friska. Men visst, det är en viss utmaning för min semi-hypokondri.

En yta som jag helt missat är handtagen på korgarna på konsum. Har inte registrerat kontakten förrens nån en snäll person uppmärksammade mig om dem. Fan fan fan! Hur kan jag ha missat det? Det är helt ofattbart. Det är inte heller så att man snuddar vid handtaget. Nej nej, man greppar om handtaget ordentligt. Dessutom under ganska lång tid. Jag har funderat en del på hur jag ska lösa problemet. Hur ska jag slippa greppa där alla andra greppat med sin smutsiga händer? Min slutsats är att det inte går att skydda sig emot just det här. Inte om man fortfarande ska ge sken av att vara sund i skallen. Det enda sättet är väl egentligen att skicka nån annan att handla. Men det är ohållbart. Vem sköter mina inköp under maj? Nån frivillig?

Vädret är bra nu. Värmen börjar komma. Det är ju jättebra på alla sätt. Förutom ett. Och det är att handskarna måste lämnas hemma. Mina perfekta hjälpmedel i bacillträsket. Då det var som kallast bar jag varma och sköna skinnhandskar. Därefter övergick jag till fingervantar. Det är slut med det nu. Kommer jag klara ett halvår då jag måste greppa i hissdörrar och andra handtag? Jag vill inte längta till vintern...

Så hur många fler handtag måste jag ta i nu när vantarna åker av? Otäckt många faktiskt. Har inte räknat på det tidigare. Ångrar mig nu. Om man tar en vanlig arbetsdag och struntar i att räkna vad jag tar i på gymmet, så kan antalet kontakter med gemensamma ytor per dag se ut såhär:

Till jobbet
Hisspanel-innerport-ytterport /entredörr-hiss-hisspanel-korridorsdörr-kontorsdörr

Lunch
Kontorsdörr-korridorsdörr-entredörr/lunchrestaurang/entredörr-hissdörr-hisspanel-korridorsdörr-kontorsdörr

Mellanmål
Kontorsdörr-korridorsdörr-entredörr/dörr sats hötorget/entredörr-hissdörr-korridorsdörr-kontorsdörr

Hemgång
Kontorsdörr-korridorsdörr-entredörr/ korg konsum/port hem-innerport-hisspanel

Det är över 30 tillfällen jag måste utsätta mig för. Det är inte sunt. Värst av allt är att vi har en läkrmottagning i huset där kontoret ligger. Sjuka människor passerar varje dag. En sjuk nitlott för min åkomma. En kraftig hyresreducering vore på sin plats!

Passar på att komma med ett musiktips till min trogna läsare Ignatius J Reilly.
"Till The World Ends -Kik Klap Radio Remix" är riktigt bra. Kanske är du, IJR, av en annan åsikt?

Är förkyld. Vilket handtag smittade mig tro?





Okey, är väl inte så sjuk då... men lite






Kommentarer
Postat av: Ignatius J Reilly

Bäste ynkrygg!



Ditt "tips" gör mig förolämpad, vad skulle få den ens mest efterblivne individ att uppskatta sådant? En sköka, fresterska och sodomit som djuriskt stönar i takt?



Nu har undertecknad ej längre tid med detta käbbel (då jag är i full färd med att författa en betydande anklagelseskrift mot detta århundrade) så tills nästa gång: tag dig i aktning!



I hast,

IJR

2011-04-30 @ 13:13:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0