Fina Skor

Ibland förvånar ens vänner med tämligen god smak. I lördags hade jag Anders och Richard på besök. Förfest. Anders visade stolt upp sina nya Nike sneakers. Jag blev smått chockad över snyggheten.  Kände att jag också ville ha ett par. Testade dem. De satt perfekt på mig.

 

Jag frågande därför om jag kunde få köpa skorna av honom. Är nog första gången i mitt liv som jag haft en sådan känsla. Jag ville verkligen ha skorna. Just då var jag nykter och inte alls influerad av alkohol. Anders om själv var väldigt nöjd och stolt över skorna avböjde ett bud på 1 000 kr. Budet var generöst då han själv endast betalat 400 kr för skorna.  Anders såg sin chans och sa att han ville ha 1 500 kr. Lite väl mycket. Men för att få till en affär närmade jag mig och erbjöd 1 200 kr. Anders tackade nej. Det blir ingen affär.

 

Vi börjar vår förfest. Drinkar och shottar. Anders springer fram och tillbaka till köket för att fylla på med vatten.  Till slut blir vi tvungna att röra på oss. Vi går in på Sturekompaniet och festar vidare. Kvällen är lyckad. Efter ett par timmar förlorar vi Richard. Han drar hem. Jag och Anders sätter oss i en taxi till söder. Till en efterfest.

 

En ytterst normal utekväll?

 

Vid 4-tiden är det dags för mig att åka hem. Då när jag står i farstun erbjuder Anders mig att köpa skorna för 1 000kr. Jag accepterar direkt. Jag tar med mig de snygga skorna hem i en påse.

 

Dagen efter är en väldigt regnig söndag. Det verkligen öser ner. Jag vaknar upp hemma i min sköna säng. Anders däremot, han vaknar inte upp hemma. Han är kvar på söder. Hur ska han ta sig hem till Hammarby utan skor i regnet? Jag föreslår tunnelbana. Men han är inte så pigg på att åka tunnelbana utan skor. Kanske ser det luffigt ut? Anders löser problemet med att gå hem hela vägen ifrån söder till hammarby barfota i ösregnet. Vilken syn alltså!

 

Jag är väldigt nöjd med köpet trots att butikspriset ligger kring 400 kr. För 600 kr extra slapp jag leta skor. De serverades på ett underbart och oväntat sätt. Dessutom blev det en rolig story av köpet, samt dråpliga efterföljande besvär för säljaren. Bara det är värt ett par hundringar.

 

Synd att jag inte köpte hans byxor också.

 

Jag bar skorna idag. De sitter som gjutet. De fick vara med om mycket på sin första dag med sin nya ägare. Kan vara årets bästa köp.

 

 

Skorna på kontoret

 

Skorna på banken

 

 

Skorna åker rulltrappa

 

 

Skorna åker hiss

 

 

Skorna kör bil

 

Skorna vilar efter en lång dag

 


Kommentarer
Postat av: Matrosen

Hahaha, vilket roligt inlägg, good job :)

2011-08-09 @ 11:22:46
Postat av: A

Sådär i efterhand får man vara sådär nöjd med att man till slut sålde skorna BILLIGARE än vad som erbjöds några timmar tidigare. Jag kan också få tillägga att jag gick hem utan linser och dessutom möttes av min förvånade granne utanför porten, allt för att göra historien än mer märkvärdig.

2011-08-09 @ 11:28:27
Postat av: SkalmanAl

Jag ser fram emot att se dina nya skor. Tack för en jävligt rolig kväll!

2011-08-09 @ 13:45:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0