Här kommer svaret ifrån Wynn

Det har gått drygt ett dygn sedan svaret ifrån Wynns representant kom. Se nedan. Kommer med tankar efter mailet.


* Namnet "SkalmanAl" är fingerat. I verkligheten heter jag något annat.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dear Mr. SkalmanAl,

 

Please allow me to introduce myself; my name is Donna Harris and I am the director of poker operations for Wynn Las Vegas. I beg your understanding for the delay in this response. Your email is so important that I wanted to be sure and fully investigate the issue before replying.

 

First, let me thank you for bringing these matters to our attention. It is valued guest observations such as yours that allow us to be better able to know and correct any issues; especially those that are or can be perceived as being dishonest.

 

I have investigated and here is what I have found; as you stated, your funds on both occasions were returned to you; however as you point out, it should not have occurred on either transaction.

 

The incident at the table (according to the surveillance report) indicates that the floorperson took two transactions at the same time and unfortunately returned the correct funds to the wrong guests. In other words, your $400 went to the other guest and his $300 went to you. That player subsequently left the table and the poker room; so a disbursement slip was issued from the cage to return your $100.

 

Item two at the cage, was poor cash/chip handling and such things are not standard in any Wynn operation; so please accept my apology for both errors and rest assured that it is most unlikely that these incidents will be repeated.

 

I feel comfortable stating that neither issue was an attempted theft; nor would Wynn benefit by any overage it received. Any incident where a cashier does not balance would result in a surveillance investigation where they would find the error; we would then identify the guest (if possible) and put the funds on deposit in the guests name and note it in their patron account  using their name and Red Card number.

 

SkalmanAl, I can see that you logged 50 hours of poker play with us during your stay and I would appreciate it if you could let me know what I can do to make you feel welcome and safe playing in Wynn Poker in the future?

 

Please know that we very much look forward to your return, and if I can be of any assistance; please don't hesitate to contact me at any of the numbers listed below.

 

Respectfully,

 

 

donna harris | director of poker operations
wynn las vegas
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Reflektion
Det är ett slipat svar ur flera aspekter.

* Donna börjar med att underkasta sig genom att be om ursäkt för sent svar, samt  smickrar i from av att jag är en viktig gäst och att mina synpunkter är viktiga för dem.

* Jag sänker omedelbart garden efter smickret. Det gör mig mindre konfliktbenägen och tar lättare in fortsättningen.

* Därefter bekräftar Donna att deras interna utredning givit samma resultat som min redogörelse. Även det känns fint. Samtidigt förmildrar Donna de stora bristerna i deras rutiner och kontroll. Känslan man får är att Donna nästan lyckas sudda bort bristerna helt.

* Sedan kommer Donnas största utmaning, nämligen att sälja in en försäkran om att personalen inte försökt förskingra pengar. En del av förklaringen är deras kassor måste balansera. Uppstår en differans så spårar de ägaren till pengarna. Det låter ju jättefint och logiskt. Verkligheten är att personalen troligtvis byxar markerna (stoppar markerna i fickorna). Då finns det inget att balansera emot. Enkelt och naivt av Donna att komma med en sådan förklaring till SkalmanAl. Det hade varit bättre att inte nämna det, såsom hon valde att inte skriva något om gaming control board.

Gaming control boards funktion är att se till att casinon följer gällande lagstiftning samt de regelverk som finns för casinoverksamhet. Alltså en jobbig instans att stå till svars inför.
Dyrt dessutom.

* Avslutningsvis öppnar Donna för en kompensation, men väljer att först känna efter hur kunnig jag är i att värdera sådana här situationer. Varför erbjuda mig månen om jag nöjer mig med en påse med grus?


Vad är din känsla nu när du inte har den spontana känslan av mailet kvar i kroppen? Säkert inte samma känsla nu som då.

Mitt svar får vänta ytterligare någon dag. 


Jag funderade på att lägga upp en bild på Donna. Men kom på att jag då måste be om hennes tillstånd. Är säker på att hon inte skulle godkänna publiceringen. Avstår således ifrån bild. Vill inte ha hela deras juridiska stab efter mig. Inte i det här läget i alla fall.

Ni som vill se hur författaren till mailet ser ut kan klicka på länken nedan. Kanske behöver du scrolla ner lite för att se bild.

Länk för bild


Fortsättning följer -såklart.




Kommentarer
Postat av: Hang Over

Dear Mr PeelmanAl,



can you reed the finger between the lines? That´s my boss.

Heil to the chief. That´s howe we turn a grinding-stone over here.

Good bless America !



Best regards,

Mrs Money Penny

2011-08-26 @ 12:51:59
Postat av: SkalmanAl

Mrs M.P.



Du har likt så många andra av ditt kön ett totalt osammanhängande sätt att uttrycka dig. Dessutom på utrikiska.



För att nå mig måste du vara bra mycket mer rak och inte hänvisa till undermeningar och trams... Testa att kommentera utan substanser i kroppen nästa gång, please...

2011-08-26 @ 17:09:52
Postat av: Hang Over

Mr P.A.

I have NO intention to reach you, dear.

Wake up and smell the coffey :-)



Mrs M.P.

2011-08-26 @ 21:48:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0