Mina Tvångstankar smittar

För ett par månader skrev jag om en tvångstanke jag har. Inget allvarligt. Mer en light-variant. Men den finns där i bakhuvudet. Läs En stark lust .

Förra veckan, ifrån ingenstans, fick jag ett mail ifrån en läsare. Läsaren får vara anonym tlls vidare. Hur som helst så hade läsaren blivit smittad av min tvångstanke med att lägga skräp i cykelkorgar. Ibland händer det att nåt skräpigt som tillhör mig hamnar i en stackars cykelkorg.

Jag öppnar upp mailet och den bifogade bilden. Det är en vacker syn jag möts av. Bilden visar att läsaren har dumpat en påse med hundbajs i en cykelkorg. Det är ju fantastiskt roligt. Jag själv dumpar kaffemuggar. Men det här är en annan liga. Jag känner mig hedrad över tilltaget och stolt över att mina tvångstankar inspirerat. 

Det skrivna ordet är ett fint verktyg för att påverka. Ens undermedvetna är lustigt på det sättet. Man tar in intryck och så ligger de och gror för att sen ibland resultera i en tanke eller handling. Ägaren till cykelkorgen är antagligen inte lika imponerad.

Då jag sitter där och skrattar kommer jag på en intressant tanke. -Det här kan ju bli ett roligt tema! Vore ju riktigt kul ifall fler fotade sina dåd och mailade mig. Ju knasigare, dessto bättre. Jag vill inte uppmana någon. Eller jo, det vill jag. Skulle det ske så maila mig[email protected]. Kommer det in minst tre bilder så kör jag en top 3.

Ett par cykelkorgar blev offer för mina tvångstankar i somras. Ganska oskyldiga saker egentligen. Ägaren kan ju lätt cykla iväg med skräpet till närmaste papperskorg. Kanske inte lika roligt att cykla iväg med en påse hundskit.




Efter en väldigt sen utekväll faller cykelkorgen ovan offer för min tvångstanke.
Ett perfekt ställe att lägga en tom McDonalds-mugg.




Och så gör jag mig skyldig till uppvigling och får med mig XX
till detta fasansfulla brott. Men tänk vilken lättnad för mitt psyke.
Dessutom är det numera 1 kr pant på 50 cl petflaskor. Ägaren kan
inkassera hela 2 kr i närmaste livsbutik. Grattis!





Undrar vad ägaren till cykelkorgen gör när påsen med hundskit upptäcks?
Hur går tankarna? -Fan, vilken otur! Eller, -Fan, nån jävel ska dö! Eller, -Exakt
såhär vill jag att min dag ska börja på väg till jobbet!













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0