Grattis i efterskott!

Grattis SkalmanAl!

Den 16e december hade SkalmanAl 1-årsjubileum. SkalmanAl har alltså funnits i ett år. Ett fantastiskt år. Jag visste inte att jag hade förmågan att producera texter med den här stilen. Drivet och fantasin kände jag mig trygg med. Envisheten och viljan att komma i mål med mina åtaganden är en stor del av min motor. Men att sedan få ut det i ett format som passar en karaktär som till den stora delen är biografisk och resten tillskruvad, har kommit mer naturligt än jag förväntat mig.

På ett år jag producerat 153 inlägg. Runt 8 av dem har varit repriser. Alltså 145 nya inlägg. Det har blivit en variation av finurliga, semi-filosofiska, roliga, beskrivning av mina egenheter, rapporterande, smädande och andra mer personliga texter.

Att hålla samma nivå på output utan en stark ström av inspiration är svårt. Mitt lager med upplevelser, som passar SkalmanAl, håller på att sina. En viss press finns. Uteslutande ifrån mig själv. Jag vill hela tiden utvecklas och förbättra mig. Tittar jag tillbaka på årets inlägg så finns det en del texter som jag är jävligt nöjd med. Det är just pressen att hela tiden toppa min egen best of lista som kan känas jobbigt utmanande, och svår. Antar att den här känslan kan poppa upp hos folk som skriver. Det är en ny känsla. För ett år sedan fanns den inte.

Mycket har hänt under året som gått. Ovanligt mycket faktiskt. Vissa saker har ställt nya krav. På ett mer lättsinnigt plan har jag har rest. Jag har träffat intressanta människor. Försökt göra roliga saker och leva mer med folk omkring mig. Erfarenheterna har varit många och lärorika. Kommer köra en summering av året om ett par veckor.

Får ta tillfället i akt och passa på att tacka SkalmanAls läsare och flitigaste kommenterare. Conan, Tjolovski, Alfred E Neuman, Ignatius J Reilly. Skulle vara trevligt att äta tårta med er i en fiktiv värld.


-Länge leve SkalmanAl. Hurra, Hurra, Hurra!
















Kommentarer
Postat av: Tjolovski

Tack för ett stabilt bloggår Skalmanal.

2011-12-20 @ 14:42:59
Postat av: SkalmanAl

Blir många tack fram å tillbaka. Men -Tack själv!

2011-12-20 @ 16:01:26
Postat av: Ignatius J Reilly

Conan vill inte tacka, endast beklaga sig över Skalmananals, menlösa prosa. Skärpning. Den enda trösten är att detta dravel inte kan bli värre. Eller?

2011-12-20 @ 23:15:18
Postat av: SkalmanAl

I framtiden kommer jag binda ihop mina alster, signera, och sända till både dig Ignatius och veklingen (Conan).



2011-12-21 @ 17:40:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0