Living on the edge

Avresa i morgon. Flyg till Bangkok och sen direkt till Kambodja. Ska bli skönt att få sol och lite semester. Ladda batterierna inför nästa säsong.

Jag blir upplockad på flygplatsen. 0600, lokal td. Har bokat en chaufför. Fick tips om ett "taxibolag" som en vän använder sig av då han behöver köras i Thailand. Lät perfekt när han berättade om taxiservicen. -Toppen, kan du mejla mig deras epostadress? Jag får adressen.

Jag skickar iväg en förfrågan till adressen jag fått. Mr T svarar. Inga problem att hämta mig och köra de tre timmarna det tar till kambodja. Priset är helt okey också. 6oo kr. Det enda som känns sisådär, är väl att jag inte vet någonting om Mr T. Hans mejladress är inte heller jätteskön i sammanhanget, [email protected].

I sverige skulle jag aldrig boka en körning med en chaufför utan möjlighet till en bakgrundscheck på bolaget. Ogillar friåkare. Åker enbart med de stora bolagen. Gärna med taxi sthlm som har sitt huvudkontor på mitt kvarter. Känns tryggare. Men varför ställer jag inte högre krav på transporten i utlandet?

Är det för att jag inte orkar kolla upp fler alternativ? Det tar tid och inte heller så roligt. Visst, det känns tryggare nu när jag har blivit rekommenderad  Mr T och hans crew. Men det är definitivt inte att spela säkert. Inte som att ligga med kådis. En förhöjd risk, helt klart. Fast lite spänning måste man väl utsätta sig för trots  kontrollbehovet man har.






Mr T i egen hög person? Kanske kan vi stanna vid ett gym
och köra ett hårt styrkepass också?






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0