Min Mr T

Jag hade vissa funderingar kring vem som skulle plocka upp mig på flygplatsen. Bokningen gjordes via en inte jätteseriös mejladress. Killen som svarade kallade sig själv för Mr T. Jag var helt säker på att det inte skulle vara Mr T ifrån den gamla serien A-team. Men vem var denna person?

Ibland är ju verkligheten bättre än sagan. På bilden med Mr T som jag la upp tidigare sitter han bakom ratten och ser allmänt cool ut. Han har som vanligt en fet guldkedja och en hård blick. Så av alla chaufförer i thailand blir jag upplockad av Mr Samrat. Han står där vid flygplatsen med en skylt med mitt namn. Det första jag noterar är att han bär en riktigt fet halskedja med ett gäng buddah-symboler.

Mr Samrat är en skön man. 64 år. En riktig fighter. En före detta thaiboxnings-champ. Med 182 segrar (8-9 förluster), har han haft en fantastisk karrirär. Det är imponerande. Nästan osannolikt bra. Kollade upp en av våra stora stjärnor i thai/kick-boxning (världsmästartitlar). Jörgen Kruth. Han har gått 83 matcher, 13 förluster. En annan svensk framgångsrik (världsmästartitlar) thaiboxare/K1-fighter, Martin Holm, gick 69 matcher. Vann 60, förlorade 9. Martin H hamnade i osköna psykoser på höjden av sin karriär.  Han kände att han blev förälskad i kronprinsessan Victora. Innan han tog livet av sig 2009, körde han in i slottet. Väldigt nedtystat och mycket sorgligt. 

Jag har koll på thaiboxning, vilket Samrat gillar. Bakom ratten visar han gärna slagkombinationer. Hans specialitet var knä och armbågar. Att han ofta ligger mellan två körfiler verkar inte bekymra honom.

Intressant vilka människor man möter. Vilka historier folk har. Mot slutet av sin karriär turnerade han i europa. Sverige bland annat. Ett fåtal ord sitter kvar. "Fyfan, jävla smålänning, imorgon m fl". Han och hans team tränade svenska thaiboxare för 20-30 år sedan. Scenen var ny i sverige. Ogenerat berättar han att han legat i sverige, holland, norge och finland. Ja, i finland har han visst en "fru". Kanske ett barn också. Som champ får man ligga, berättar han. Thaiboxningen gjorde honom mycket uthållig.

Mr Samrat gick på knock i sverige. Tog en rond mot snus. Stod upp i 30 minuter. Sen blev han groggy och kastade in handduken. -"Fyfan, not for me".







Mr T ifrån the A-team. Hård kille.



En underbar Mr Samrat posar som den Champ han är.












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0