Utslängd -återigen

Julia var sjuk i veckan. Hon brukar komma på torsdagar. Varje torsdag. Jag har tidigare skrivit om Julias och min relation. Att vi hjälper varandra. Jag skitar ner, och Julia städar efter mig.

Det kanske låter lite märkligt att man har en person som städar efter en. Borde man inte klara av det själv? Jo, rent tekniskt är jag oehört bra på att städa. När jag går in för något så gör jag det helhjärtat. Tyvärr har jag inte motivationen för att städa. Så Julia är en befrielse ifrån ett dåligt samvete.

Städdagen flyttades fram till idag, lördag, på grund av sjukdom. Klockan elva ringer hon på. Jag har precis hunnit duscha och grooma mig. Jag släpper in henne och börjar därefter plocka upp saker efter mig själv. Jag vill ju lämna rena ytor till henne. Ingen röra. Man kan likna mig vid förtrupper. Jag sonerar och Julia kommer in med det stora artilleriet.

Idag kändes det som en bra dag att byta byta ut handdukarna i badrummet. Min semi-hypokondriska hjärna analyserade situationen och kom fram till att jag måste avvakta. Orsaken är Julia. Hon var sjuk i veckan. Kanske är hon fortfarande sjuk. Att byta till nya handdukar innan hon kommer är stategiskt fel. Risken finns att hon använder handdukarna och lämnar kvar virus. Jag byter helt enkelt efter att hon gått.

Det är Jul snart. Förra Julen lämnade jag ett kuvert till Julia. En liten bonus. En uppskattning för ett fint arbete. På torsdag är det dags igen. Tack Julia för ett fint och rent år.

Nu är jag dock utslängd. Sitter på Espresso house medans Julia städar. Det känns så obekvämt att vara kvar i lägenheten när hon gör sitt jobb. Känns som om jag borde hjälpa till då. Den känslan är helt borta nu när jag sitter här.

Att sitta ner smärtar för tillfället. En del av mitt ass gör ont. I veckan hände något som jag inte ännu inte helt utrett. Jag brukar gilla att få förklaringar till saker och ting. Orsak och verkan. Platsen var i alla fall gymmet under ett koditionspass. Jag körde roddmaskin. Resultatet utöver ett hårt pass blev ett skinnlöst område på ena skinkan. Området är något större än ytan på en tioöring. Ett öppet sår. Fan vad det svider. Kan ju inte direkt sätta ett plåster på skinkan.

Tryck här ifall ni vill läsa om mitt förra inlägg om Julia. Varning, innehåller en del fördomar.




Ej Julia på bilden.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0