En lördag full med nya erfarenheter

Jag har en helt orädd vän. Han är äldre än jag. Det skiljer ungefär 10 år emellan oss. Våra vägar korsades på gymmet "Fitness center" på Sveavägen för över 10 år sedan. Gymmet finns inte kvar. Däremot har vår vänskap bestått. Friskis & svettis tog över lokalerna. Stefan, även av mig kallad "Gammel-Stefan", är en sann inspirationskälla när det kommer till många punkter. En av de saker jag försökt anamma är hans förmåga att ta kontakt med männsikor. Vi är varandras motpoler. Han är ett socialt monster. Jag är väl, eeh, en bit ifrån.

Igår var det lördag. Inte en normal lördag för mig. Det började med att jag skulle möta upp ett sällskap. Nu vill jag inte dra alla sällskap med tjejer över en kam. MEN, givetvis var de sena. Mycket sena. Att stå ute och vänta är uteslutet. Jag bestämmer mig då för att gå till restaurangen/baren "Storstad", för att vänta in tiden. Det är nu den första situationen uppstår. Jag beställer en Gin & Tonic. Vill inte sitta själv och vänta i 40 minuter. Kollar runt i lokalen. Ser en kvinna ensam på en barstol vid fönstret. Hon fibblar med telefonen. Ganska givet att även hon väntar på sitt sällskap.

Ny erfarenhet 1

Jag går fram till henne. Hon kanske är 3-6 äldre än jag. Presenterar mig och frågar om jag kan slå mig ner vid henne. Det går bra. Vi inleder vår konversation och håller varandra i sällskap tills att hennes sällskap dyker upp. Jag som fortfarande har lite tid över sitter kvar med dem och pratar vidare i ytterligare 20 min. Sen är det dags för mig att möta upp mitt sällskap.

Ny erfarenhet 2
Nästa stopp på kvällen blir en karaoke-bar. Jag har en stark fobi mot att sjunga offentligt eller ens så att någon hör. Så vad fan gör jag på en karaoke-bar? Det är så obegripligt. Nu slutade storyn inte med att jag tar ton och sjunger. Det kommer inte hända. Aldrig. Jag gick dit. Jag var där. Det är stort. För mig är det en bragd.

Ny erfarenhet 3
Nu när jag skriver det här inser jag att även mitt rutinorienterade liv rubbades igår. Med alla förseningar under kvällen gick jag miste om att äta middag. Det händer aldrig. Även det gick okay. Jag fick inget bryt. Var i för sig tvungen att döva min hunger med alkohol. Kvällen bjöd på Champange och gin&tonic. Kanske inte det bästa om man även vill ha i sig kalorier. Då är det bättre att hälla i sig cocktails med mycket socker.

Efter alla hade sjungit fortsatte festen hemma hos en av killarna. Jag känner egentligen ingen av dem. Det dök upp fler folk. Stämningen var bra. Alla hade skoj. Klockan närmar sig 01. Hemmafesten avslutas. Tre taxibilar beställs, och vi alla drar vidare till city för att fortsätta kvällen.

Natten avslutas med en fantastiskt god måldtid på McDonalds. Jag behövde det.

Igår gjorde jag många bra val. Men det bästa var nog att inte sjunga...



/SkalmanAl




Dit, eller dit?




Kommentarer
Postat av: cecilia

...nya grepp på verkligheten är coolt! Speciellt om de sker via hyfsat medvetena val...oftast handlar ju den situationen mest om akut krishantering ;-) jag sitter på arlanda och blir inspirerad... Nu kan det ju hända va som helst...:-D

2011-02-06 @ 18:07:45
Postat av: SkalmanAl

Härligt att jag bidrar med en gnutta inspiration.

Tala inte med för många främlingar bara ;)

Trevlig flight, vart den än tar dig.

2011-02-06 @ 18:30:09
URL: http://skalmanAl

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0