Krävande det här

Jag har nog råkat ut för den berömda skrivtorkan. Lite är det mitt eget fel då jag satt tonen för den här bloggen. Det är svårt att hitta observationer eller saker i sig själv som går att vinkla till så att de passar min karaktär. Lätt hade varit att skriva enbart om upplevelser. Som att jag idag gjorde det och det. Å efter det så åt jag en så god sån där på restuarangen som ligger bortom, ja du vet...

Varför har jag gjort det så svårt för mig? Jag gillar utmaningar. Jag vill bevisa för mig själv att jag klarar det. Jag vill oxå bevisa för en hemsk svenskalärare jag hade i gymnasiet som gav mig ett pissbetyg. Hade jag varit tjej så skulle jag fått ett snäpp högre. Garanterat. Fan, jag kan inte ens svära åt henne, Kommer inte ihåg hennes namn. -Jävla skit-ja vad du nu heter. Hjälp, är hon motorn i det här? Hmm, kan det vara så? Nej, så ligger det inte till. Men jag får nog erkänna att jag stör mig på den orättvisa behandlingen. 1000 spänn till den som dumpar hundbajs i hennes brevlåda. För- och efternamn saknas dock.

Det här börjar bli ångestfyllt. Jag vill ha ett bra output. Inte tvinga ut skräp en gång i veckan. Behöver jag stimulans? Ja! Men hur? Börja hänga mer med knasiga människor pallar jag inte. Jag mår inte bra i knäppa människors sällskap. Jag trivs i en normal omgivning. Borde kanske testa något som alla artister/författare osv gjort genom tiderna. Och det är droger. Absint, lsd, heroin, kokain, ja vad mer? Här ser jag även en möjlighet till att skriva mer djupgående om sjävla kickarna.

Ni som känner mig vet att jag aldrig testat något av ovan. Eller jo, jag har testat absint. Vem bjuder på absint om inte farsan? Tack den den fyllan. Den tog. Hårt. Kanske testa kola. Bra rubrik skulle kunna vara "I näsan på SkalmanAl". Går säkert att göra ett par läsvänliga inlägg. Vad har vi mer? Jo, LSD. Är det nån som tar lsd längre? Vad sägs om rubriken "SkalmanAl flyger -Men kraschar hårt"? Heroin verkar vara skönast. Men de som brukar, ser så ovårdade ut. Gillar inte posen de vaggar i när de hamnar i heroinkoman. Är för osexigt för min fåfänga. "SkalmanAl gungar ett tag"...? En kontrollmänniska kan inte skjuta heroin och må bra. Tror kontrollelementet försvinner ut i ruset. Nä, det är inte för mig.

Kanske jag jag inte klaga för mycket på min torka. Redan här har jag material för nån månad framåt. Efteråt kan jag dessutom blogga om rehab-perioden. Vilken drog som lätt går att sluta med. Eller kanske vilken drog som inte går att sluta med. "SkalmanAl är fast"!

Visst, det finns saker jag skulle kunna skriva om. Men jag måste ta hänsyn till folk. Så alla upplevelser som sker på ett vardagligt plan stryks. Jag har det inte lätt. Jag har grävt den här gropen själv. Ge mig uppslag folk!



Min känsla fast med mer hår på skallen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0