Vad är det för fel på George Michael?

Vi kör Spotify på kontoret. Det eller radio. Oftast är det jag som får leka dj. Det är svårt att varje dag spela musik som alla gillar. Händer till och med att jag spelar musik som jag själv inte gillar. Hur varierar man sig varje dag utan att till slut hamna på sina egna favoritartister? Det är ju helt omöjligt.

Mina medarbetare har hört ett mönster när det kommer till vissa artister.  Tydligen har jag en förmåga att vilja lyssna på George Michael. George är helt perfekt som kontorsmusik. Hur många låtar har han inte gjort? Räcker en hel dag utan överdrift. Dessutom är alla bra. Vissa är till och med skitbra. Han är grym. Är det bara jag som ser hans storhet?

På kontoret är jag mobbad över att jag gillar honom. De är enhälliga. George Michael suger. Jag förstår inte. Hur kan man tycka det? Visserligen kör han drogpåverkad. Sen gillar han att böga och att göra snuskiga saker offentligt. Men hur många artister gillar inte droger? Är det bögandet de inte gillar? Borde inte vara det. För ingen ifrågasätter Freddie Mercerys storhet. Kanske är det pga att George var med i superduon Wham tidigt 80-tal? Även de var ju helt fantastiska.

Apropå Wham, så lånade jag deras Best of skiva ifrån min dåvarande bästa tjejkompis och klasskamrat Jenny. Jag och Jenny tog pianolektioner ihop. Hon hade örat medans jag hade disciplinen. Jag fick inte köpa skivan av henne. Hon gillade den för mycket. Det var många många år sedan. Nu finns inte Jenny med oss längre. Ibland drömmer jag om Jenny.

Jag har varit tvungen att stå emot påhopp flera gånger tidigare gällande min musiksmak. Fan att jag gillar pojkband. Tänk vad enkelt det hade varit ifall jag inte gillade dem. Nu är det visserligen bara ett pojkband jag verkligen gillar. Take That. Tiden innan de splittrades. Har deras best of skiva för övrgit. Den ligger där alla andra skivor ligger och dammar. Vem spelar CD-skivor längre?

Hur många bra låtar har inte Take That gjort? Ska stå på mig ända tills jag dör. Nu var det ett gäng hardcore fans som begick självmord då de splittrades. Jag överlevde och började lyssna på George Michael istället.



/SkalmanAl





Kanske inte den bästa bilden på George Michael.
Trackback
RSS 2.0