100 bögar flockas runt ett stånd

Då var man tillbaka i Sverige efter en vecka på Gran Canaria. Kom hem med brun hud och en släng av matförgiftning. Sista dagen fick jag i mig något skit. Såklart att det ska vara sista dagen dessutom. Mådde ju som en prins innan. Brunbränd, utvilad, hade tränat bra och var vid allmänt gott mod. Jag kämpande mig igenom flygresan hem och kan nu minnas tillbaka till en del intressanta saker som hände under trippen till Playa del Inglés.

Visste du att alla tysklands samt sveriges pensionärer befinner sig på kanarieöarna just nu? Sanning. Det är den säsongen. Flertalet av dem bodde på vårt hotell. Var inte så mycket drag i lounchen om kvällarna. Däremot var det rush så snart restaurangdörrarna öppnades till frukostbuffén vid 8-tiden. Morgonpigga människor det där.

Ganska tidigt på resan bestämde jag mig för att gå längst med stranden. Jag började mitt äventyr vid hotellet. Gick rätt ner till stranden och började traska bortåt. Vädret var perfekt. Kanske 24 grader och strålande sol. En härlig dag helt enkelt. Kanske inte så härligt så att jag skulle bada i ett kallt Atlanten. Kan inte varit mer än 21 grader. På tok för kallt om man ska njuta av vattnet. Där går jag och kollar runt. Njuter av värmande sol. Det tar mig kanske 8-10 minuter, sen kommer jag till en annan del av stranden. Ni som inte är över 15 år ska sluta läsa här.

Helt plötsligt kommer jag till en nudiststrand. Folk ligger nakna. Helt nakna. Precis som gud och läkarkonsten skapt dem. Jag kollar runt. Fan, det är ju bara pensoinärer. Typsikt min otur. En hel strand med nakna människor, men inget stort tjejkompisgäng som behöver hjälp med sololjan. Antar att det var fel säsong. Nä, istället ligger Helmut och Helga där tillsammans med deras frigjorda landsmän. Medans jag går vidare observerar jag att hårmodet går åt det kortare och slätare hållet i den här ålderskategorin. Kanske är det unikt just för nudister. Vad vet jag.

Nudiststranden är lång. Det tar mig en god halvtimme innan jag har gått förbi samtliga nakna pensionärer. Det jag snart ska upptäcka chockar. Ni som inte är över 18 år bör sluta läsa här.

Jag trodde jag hade sett allt. Vad mer kan man förvänta sig att se än nakna pernsionärer vars gubbar har kulorna i påsar stora som konsumkassar? Jo, jag kommer till en till nudiststrand. Men den här stranden är packad med 100-tusen tyska bögar. Nakna. Helt nakna. Jag ska inte överdriva. Givetvis var det inte endast tyska bögar där. Det var nog en salig blandning av nationaliteter. Extremt många av dem står längst strandkanten och hänger. Visar upp sig. Gäller att forcera fram utan alltför mycket ögonkontakt. Jag zick zackar mellan stavarna och lyckas utan fysiska skador ta mig igenom strandensnutten. Vilken upplevelse. Alla såg så vänliga ut. Ingen jobbig machoattityd som hetrokillar kan ha. Fast ju mer jag tänker på det dessto säkrare är jag på att de hade en lömsk baktanke med sin vänlighet.



Smygfotograferade 100 bögar runt ett stånd.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0