Beställer ägg av roomservice

Under trippen till Gran Canaria lyckades jag hålla träningen igång. På semestrar kan man lätt hoppa över träning. Skönare så, men inte den här gången. Med träning kommer andra krav. Dels sömn. Sen är maten en viktig del. Man måste orka träna och kroppen behöver energi. Ja, ni fattar.

Jag hade varit ute på en löprunda. Klockan var kring 5. När jag kommer tillbaka till hotellet känner jag att jag snabbt behöver mat. Till middagen är det ytterligare 2-2,5 timmar. Nä, det går inte. Jag måste ha mat nu. Så jag kommer på den genialiska idén att beställa tre kokta ägg av roomservice. Lättlagat, går snabbt och perfekt mellanmål. Genialiskt helt enkelt.

Mitt samtal till roomservice går inte som jag tänkt mig. Att beställa "Three boiled eggs and salt" är visst något ytterst ovanligt på det hotellet. Killen som tar emot mitt samtal förstår för det första inte vad "eggs", "boiled" eller "salt" är för något. Att skifta över till spanska är inte heller att tänka på. Jag kan ju inte spanska. Men engelska borde väl funka på ett botell placerat mitt i en turistort? Hur som helst lyckas jag förmedla min önskan. Killen bekräftar beställningen. Jag avslutar med att fråga om hur lång tid det tar. Ca 10 minuter får jag till svar. Härligt!

Tiden går. Det känns inte alls bra. Jag är hungrig och börjar ana att killen inte alls förstod vad jag menade med "Three boiled eggs and salt". Efter 50 minuter ringer jag tillbaka. Samma kille svarar. Jag frågar efter min beställning. Bara det känns om goddag yxskaft. Inser att jag måste släppa min beställning och lägga en ny. Så jag börjar med "Three boiled eggs and salt". Killen på andra sidan kanske är Manuels yngre kusin ifrån "Fawlty Towers". Ingen överdrift här. Han repeterar allt jag säger men jag hör att han inte fattar ett dyft av det jag säger. Samtalet går fram och tillbaka under en ganska lång tid. Min frustration ökar. Men jag måste hålla ilskan tillbaka. Jag vill verkligen ha mina ägg. Min kropp behöver mellanmålet.

Under samtalet byter jag taktik. Killen har bevisligen aldrig lärt sig vad ägg heter på engelska. Min ny taktik blir ren rebusvariant. Jag säger omelett. "You make omelette with eggs". Då går det upp ett ljus för killen. -You want omelette?!? Nej för fan, jag vill ha Eggs. Fram och tillbaka lite till, nu fattar han. Fint, då vill jag ha dem kokta oxå. Jag säger "hot water, 5 minutes". -Aha, no problem. Får jag till svar. Haha, inget probelm? Det här var det största problemet under min vistelse. För att bara ytterligare en gång bekräfta allt så frågar jag honom om de kommer upp "today or mañana?" Han skrattar och säger att äggen givetvis kommer idag, om 10 minuter. Jag vill tro honom men kan ändå inte andas ut förrän jag ser äggen med mina egna ögon.

Efter drygt 10 minuter kommer äggen upp. Det blev dyra ägg. 7,5 Eur och en väntan på över 70 minuter. Deras roomservice får inte topbetyg den här gången.




Three boiled eggs with salt. Lätt som en plätt!



Kommentarer
Postat av: [email protected]

Umh, uppdatera ffs :P

hihih, e jag den första som kommentera ?=D

gonatt!

Kram!

2011-01-19 @ 00:00:29
URL: http://yjily.blogg.se/
Postat av: SkalmanAl

Japp, du va först på äggen... Det tackar jag för!



Kram

SkalmanAl

2011-01-19 @ 16:19:44
URL: http://skalmanal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0