Missnöjet försvinner inte

Nu har jag den här känslan i kroppen igen. Känslan som kommer varje år. Känslan växer sig starkare och starkare för varje år. Så vad är det som suger så just nu? Vad är det som är återkommande år efter år?

Vi i vårt fantastiska land har en inte så underbar vinter. Visst, den är vacker när den verkligen är här. Fint med snötäckta träd och helt vita landskap. Men grejen är att jag inte har ett behov av att leva i vinterväder mer än, ja låt oss säga, maximalt en månad. 30 dagar av snö, exklusive slask, är vad jag känner att jag kan leva med och fortfarnade vara på topp mentalt.

Nu funderar jag på att starta en opinion mot vintern. Det känns helt enkelt som om vintern tar för mycket plats i mitt liv. Dessutom kostar den för mycket energi. Mentalt och i form av el. Ska vi verkligen ha det så? Vad är det som händer under den långa vintern? Jo, brutna ben och obotliga influensor. Julen kommer ju ändå. Oavsett väder. Visst, vintern kan vara trevlig. Mörkt. Man tänder ljus. Ingen pollen. Ja det är allt positivt jag kan komma på.

Vore det inte bättre ifall vi kunde åka till vintern än att den kom hit? Dessutom stannar den kvar som en jobbig och dryg objuden gäst. Fan, dra vidare nu!



/SkalmanAl




Omöjligt att hålla huvudet högt genom hela vintern.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0