Papper framför luft

Att lida av semi-hypokondri kan ställa till det emellanåt. Det finns så jädra många baciller och virus överallt. Tänk alla ledstänger, dörrar, handtag, maskinerna på gymmet, gör-det-själv-kassorna i affären. För att inte tala om alla människor som går runt och sprider baciller omkring sig. Ja, kontaktytorna är otäckt många. Jag lider varje dag.

En positiv följd vinterns kyla för med sig, är att man nu bär handskar. De fungerar som utmärkta skydd. Man slipper direktkontakt med en massa jobbiga saker såsom handtag och knappsatsen på bankomaten. -Om jag ändå alltid kunde bara handskar!?! Tyvärr är jag aningen för frisk för ett sådant tilltag just nu. Men saker och ting kan ju förändras. Dessutom har jag mina knep för att lösa situationerna. För direktkontakt är uteslutet.

Ett problem som ofta dyker upp är vid toalettbesök. Att gå på en toalett. Låt oss säga på en restaurang, biograf, gymmet, flygplats eller något uteställe medför vissa problem. Inte själva ärendet. Det brukar gå så bra så. Nej, problemet kommer efter att man tvättat händerna. Numera envisas många toaletter med att endast ha lufttorkare på plats. Borta är pappershandukarna. Säkert mer ekonomisikt och bättre för miljön. Men det är inte bättre för mig. Hur ska jag göra för att ta mig ut ur toaletten med mina tvättade och halvt torkade händer? Dörren måste ju öppnas. Ska jag ta i dörrhandtaget utan papper emellan min hand och dörren? Fy fan vad jobbigt. Nä, det kommer inte ske.

Så hur löser jag en sån situtation? Det finns ett par alternativ.
1. Jag väntar på att någon öppnar dörren åt mig. Det kan visserligen ta tid och känns extremt hämmande.
2. Jag använder ärmen eller någon annan del av mina klädesplagg som skydd.
3. Jag hämtar en bit toalettpapper och öppnar dörren med pappret som skydd.
4. Jag öppnar dörren utan skydd.

Oftast blir det alternativ 3. Jag hämtar toalettpapper. Att öppna utan skydd är uteslutet. Att vänta på att någon öppnar är jag alldeles för stressad för.

Att kliva in i en toalett och se pappershandukar, ja, det gör mig glad och väldigt tacksam. Jag tror inte att så många associerar pappershanddukar med glädje. Tror inte det är en normal reaktion eller en normal reflektion. Men man ska inte vara som alla andra. Det blir så tråkigt då.

Ibland krävs det inte så mycket för att glädjas här i livet.




/SkalmanAl


Länge leve pappershandduken.






Kommentarer
Postat av: zingaling

haha vrf känns det som om du har rotat i mitt huvud efter tankar? handskar är som sagt himla smidigt nu på vintern, speciellt om man åker tunnelbana och buss till jobbet varje dag. ett annat tips, alkogel! blev så himla glad när det blev mer "accepterat" att använda det, folk kollade inte längre konstigt när man tog fram det. men ser ingen som använder det längre, blickarna är tillbaka :/



toalettbesöket är en klassiker. oftast har jag tur att ngn öppnar dörren, annars måste jag ta till de andra alternativen. folk är fan snuskiga. men de behöver inte oroa sig lika mkt heller...

2011-01-30 @ 12:14:47
Postat av: SkalmanAl

I am in your head baby... Eller så är det att vi inte är ensamma med att noja över äckligt snusk överallt. Vi borde bli fler. Eller så flyttar vi till Japan. Där verkar de ha bra koll på sina baciller under ansiktsmaskerna.



Köpte in massor av alkogel till kontoret. Medarbetarna tycker säkert att jag är neurotisk. Men what tha'heck -hälsan framför allt.

2011-01-30 @ 16:35:41
URL: http://skalmanal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0