Kontroll efter kontroll

Det gick lite snabbt i ett tidigare inlägg om hur många kontroller jag passerade för att få sätta mig på flighten. Fem stycken skrev jag då. Nu när jag går igenom förloppet ifrån att jag klev in på Arlanda till dess att jag satt på planet, räknar jag till hela åtta kontroller. Alla av olika nivå av rigorositet.  Men ändå, åtta stycken?

 

I incheckningskön går det runt personal och frågar om man packat själv, kollar pass, destination, om man bär något åt någon annan osv. Nästa kontroll blir vid incheckningen. Inget nytt där. Därefter säkerhetskontrollen. Av med bälte och visa din kraftfulla dator. Nit, det tjöt inte om mig. Blir inte visiterad av den för jobbet attraktiva kvinnliga säkerhetsvakten. Jag ska få kvinnlig beröring senare.

 

Kontroll fyra är ytterligare en passkontroll. Kontroll fem är fler frågor liknande kontroll ett. Kontroll sex kollar pass och boardingkort. Kontroll sju för sina händer strikt över min kropp. Hon frågar om hon får gå igenom mitt handbagage. Jag frågar om jag har något val och ler. Som svar får jag ett leende och blir upplyst om att jag annars blir kvar i Sverige. –Varsågod, låt oss titta i min väska.

Den sista kontrollen är vid ombordstigningen. Pass och boardingkort igen.

 

Så, det var ju smidigt.





Efter allt hustle fick jag till slut sitta med resten av boskapet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0