Las Vegas – inte jämlikt

USA är ju känt för att vara ett land i överflöd. Allt går att få större, bättre och dyrare. Problemet som skulle uppenbara sig för mig var helt oväntat. Jag såg det inte komma. Blev häpen över min upptäckt.

 

Där är jag i Las Vegas. Allt är bra. Det är bara det att min ansiktskräm tagit slut. Sedan många år tillbaka använder jag Biotherm. En av deras serier. Man är lite av en vanemänniska. Att byta känns inte aktuellt. Speciellt inte när resultatet är bra.

 

Mittemot hotellet ligger ett köpcentrum. Vet inte hur många affärer som låg där, men det var många. Jättemånga. Jag knallar dit en dag för att snabbt köpa på mig en kräm. Borde dessutom vara billigare i USA än hemma. Dollarn är låg. Kan ju bara sluta bra. Inte sant?

 

Jag går in i affär efter affär. Letar mig fram till kosmetikavdelningen och frågar –Do you carry any skincare for men? Till svar får jag nej efter nej. Parfym har de, men inte hudvårdsprodukter. I ett varuhus hittar jag en superliten hylla med två fabrikat. Dock inte mitt fabrikat. Jag letar vidare. Det slutar med att jag inte får med mig någon produkt alls till hotellet.

 

Dagen efter springer jag på en stor kosmetikaffär. Det känns bra. Här måste det ju finnas produkter för män. Mycket riktigt så har de hudvård för män. Jag går mot avdelningen som expediten pekar mot. Det var en ynklig sektion. Läskigt liten. Dessutom har de bara de där två fabrikaten som jag redan hittat, plus ytterligare nått märke. Biotherm har de givetvis inte.

 

Finns det ingen efterfrågan på hudvårdsprodukter för män i Las Vegas? Tycker det är märkligt. Kör de bara tvål och vatten? Låter torrt.

 

För att illustrera det komiska i hur bortsorterade vi hudvårdande män är, fotade jag den väldigt stora affären och den väldigt lilla sektionen vi fått. USA är inte perfekt!

 

Nästan hela butiken syns. En relativt stor affär. Inte sant?!

 

...och här är hyllan för män. Bra Las Vegas, bra där!

 

Nu New York. Förhoppningsvis hittar jag saker att reflektera över även här.

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Hang Over

Biotherm ? Synd att du är där när vi har Pridefestival här.

2011-08-06 @ 23:40:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0