Nästan hiss-rape:ad

Jag har kommit upp mig. Två våningar till för att vara exakt. Våning 54 är min nya adress. Det är högt ovanför marken det. Det finns en del fördelar med att bo högt upp. Hotellet har 60 våningar. Att bo högt upp ger en bättre utsikt. Det är kanske den bästa anledningen. Det är en imponerande utsikt härifrån. Speciellt om natten när staden är upplyst och så levande.

Av någon anledning känns det även bättre att folk kliver av tidigare än jag själv i hissen. Att bo högt är på något sätt förknippat med bättre. Ju högre, dessto bättre. Är jag ensam om den känslan?


Inte en så upplyst måndag natt...

Sen finns det en stor jävla nackdel. Och det är att alla andra ska av innan jag. Stopp efter stopp efter stopp. Både när jag ska upp och ner. Det är inte så att hissåkandet är den trevligaste sysslan heller. Fast ibland händer oväntade saker. För en vecka sedan hamnade jag i hissen med ett gäng på 6-8 amerikanska tjejer. Klockan var runt 19. De var kring 30 år. Inte helt nyktra.

Så fort den sista passageraren som inte var ifrån deras gäng klivit av fick jag en väldigt vänlig och inbjudande show. Ett ben las upp på räcket och stängde in mig i ena hörnan. De här tjejerna jagade i team. Var helt chanslös och ett lätt byte. Sedan började ett par av dem, framförallt kvinnan med benet, flirta hårt. Hon ville äta mig. Undrar vad hon menade med det?

Efter en evighet stannar hissen på min våning. -This my floor, sweetie, säger jag. Måste jag forcera genom hennes barriär eller släpper hon mig? Benet åker ner och hon önskar mig en trevlig kväll med en hungrig röst.

En av kvinnorna ber under hissturen de andra om att prata med små bokstäver. Men hon struntade i att be dem hålla tillbaka sexuella trakasserier. Jag kliver av och funderar på vad som egentligen hände... Hände det verkligen?

Igår kliver jag in i hissen. Ska ner till lobbyn. I hissen står ett killgäng på 4-5 snubbar. Runt 30 år. De är fulla. Sen ser jag ett medelålders par och en ensam kvinna i 50årsåldern. Nån luktar gott. Det påpekas även av en av snubbarna. I nästa sekund har jag hans fulla tryne i min nacke. Jag känner hans näsa mot min nacke. Det är sällan sådan händer hemma. Vegas är väl Vegas.

Det tog elva dagar innan jag tillslut bemödade mig att fråga vart våning 40-49 tagit vägen? De existerar inte i hissen. Tydligen så är de förknippade med otur enligt asiatisk tro. Amerikanerna har därför skippat dessa vångingar för att inte förlora asiatiska gäster. Money talks.




10 vångar är borttrollade. Ifall någon undrar vad som hänt med
våningarna 1-27 så når man dem med en annan hiss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0