Turistinvation -bevis 2

Alla verar vara bortresta för tillfället. På gatorna omkring mig hittar jag bara folk som är hitresta. Det är väl karaktäristiskt för månaden juli, och även en bit in i augusti. Nyligen skrev jag om turistinvationen kring mitt kvarter. Att de är överallt. I veckan såg jag en märklig sak som verkligen avvek ifrån det normala.

Så vad ser man för färdmedel i stan en vanlig dag? Bilar, bussar, cyklar, mopeder och motorcyklar hör till de vanligaste slagen. Mer ovanligt är Segways. Såg en i veckan. En äldre herre kring 50 år gled fram på en Segway. De är lite roliga att kolla på. Men ändå inte chockerande. Så vad är mer chockerande?

Jag kliver ut genom porten och går runt hörnan. Vad ser jag? Jo, fyra styckna parkerade hästar. Där står de på trottoaren mitt i city utanför ett ölhak. Ryttarna är inne och tar sig något att dricka. Hästarna kändes felplacerade.

Utan att vara allt för bright kan man räkna ut att de som rider de här hästarna inte är boende i stan. De är turtister såklart. För vilken stadsbo tar hästen till jobbet eller till pubben?




Fyra hästar och en pub.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0