Utslängd

Då satt jag på ett fik. Det var ett tag sedan. Café Babel för att vara exakt. Precis under mig. Jag hade missat att min Julia, min städerska, skulle komma. Känns så obekvämt att vara kvar i hemmet när hon gör sitt jobb. Så jag knatade ner, och tog en mer eller mindre ofrivillig fika.

Där sitter jag och fikar på en cappuccino och en chokladboll. Jag sitter vid fönstret och lyfter blicken ifrån datorn. Patrik Sjöberg står utanför. Fan vad stor han är. Inte sportsligt den här gången. Ett stort exemplar av en människa helt enkelt. Undrar vad han har för ärende precis utanför min port? Kanske bor han på ett av de hotellen som ligger på mitt kvarter.

Troligtvis bor jag i ett av stockholms mest turisttäta områden. Två hotell vid mitt kvarter. Det är helt omöjligt att inte se minst två turister så fort man lämnar min adress. Ja, de kommer ju i minst två åt gången. Jag vet också vem som är skyldig till den här turistinvationen. Det är Per. Min granne. Han äger båda hotellen. Per är även skyldig till att vi har en tvåspråkig hiss i fastigheten. Han var visst tvungen att ordna en hiss då han byggde vindsvåningarna i fastigheten.

Nåväl käre Per, du har försett mig med en fin hiss. Men alla de där turisterna som du dragit hit till dina hotell. Ja, de tar över mitt fik, och så måste jag bevittna folk med kartor och kameror varje dag. Det känns inte helt harmoniskt. Per är en väldigt trevlig herre. Jag förlåter honom. Dessutom har jag en viss beundran för honom. Att äga två hotell med över 200-300 bäddar, det är storskaligt.

Per är den jag helst träffar på i hissen.


För er som vill bo på ett trevligt hotell och kanske få se mig, bör checka in här: www.hellsten.se
Vill ni se Patrik Sjöberg så föreslår jag nåt hotell i göteborg.




Vem bor här i natt? Nån turist med en kamera runt halsen antagligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0