En stark lust

Nu har jag kommit på mig själv med samma tanke ett flertal gånger. Tanken dyker upp då jag går på stan. Nästan uteslutande på sommarhalvåret. Jag skulle inte säga att tanken är tvångsmässig. För jag står emot majoriteten av gångerna. Men jag måste erkänna att det är en liten kamp i mig.

Där går man på stan. Kanske har man köpt en cappuccino som man bär med sig. Alltid väldigt gott. Förr eller senare har man druckit upp det som finns i pappmuggen. Vad gör man då med koppen? Ja, man ställer ju inte ner den på gatan i alla fall. Det finns dessutom oftast gott om papperskorgar utplacerade. Fast emellanåt duggar de inte lika tätt. Det är då tanken dyker upp i mitt huvud.

Jag har en tom mugg i min hand. Jag ser ingen papperskorg. Däremot ser jag en cykel med en tillhörande cykelkorg. Det finns många korgar ute nu såhär års. Varför vill jag placera min tomma mugg i korgen? På nåt sätt käns det så perfekt. Men på ett annat plan vet jag att ägaren till cykeln antagligen inte uppskattar mitt avfall.

Vid ett fåtal gånger hamnar mitt skräp i cykelkorgen. Det är fel av mig såklart. Jag själv skulle ju inte uppskatta att nån slängde ner en tom mugg eller annat skräp i mitt brevinkast. För det är egentligen samma sak. Är jag den enda med de här tankarna? Säkert inte. För var och varannan korg där ute har motvilligt fått bli en avfallsstation. Kolla så får ni se.




Rör ej... eller?


Kommentarer
Postat av: Nike

Just do it!

2011-06-20 @ 11:00:00
Postat av: SkalmanAl

Been there, done that. Have to stop.

2011-06-20 @ 11:02:35
Postat av: Alfred E

Tar tillbaka mitt tidigare inlägg om att du kan vänta med psykologen tills du drabbas av fobo-fobi. Du har klara problem, ett gott tecken är dock att du är medveten om dem. Än så länge krävs det nog inte tvångströja men att du ska komma undan med mindre än 200 sittningar(eller liggningar)hos din "shrink" framstår inte plausibelt. Lycka till!

2011-06-20 @ 13:54:43
Postat av: SkalmanAl

Alfred, jag var tvungen att googla "fobofobi". Är visst en fobi mot andra fobier. Intressant. Kan det vara så att jag uppvisar sådana tendenser? 200 sittningar vore en dröm... Så många timmar för att förstå mig själv. Att bara få prata om mig själv. Underbart. Sponsor, nån?

2011-06-20 @ 14:56:09
Postat av: Tjolov

Jag kan ställa upp som terapeut för endast 2000:- timmen. Svart såklart.

2011-06-20 @ 15:06:46
Postat av: SkalmanAl

Tjolov, Varför ska jag betala? Det ligger ett underhållningsvärde i SkalmanAls tankar. Ställer du rätt frågor så kommer även du få se världen ur ett annorlunda perspektiv. Min värld blir din...

2011-06-20 @ 16:00:46
Postat av: Alfred E

Efter 200 tim med dej behöver nog shrinken en shrink!

2011-06-22 @ 13:51:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0