Säljer mig -igen

Då har det hänt igen. Jag hamnade i en situation där jag måste ge, eftersom jag tagit. Den här gången behövde jag hjälp för min egen del. Inte för en annan persons räkning. Senast det skedde var i mars månad. Världen har inte förändrats sedan dess. Ge och ta, gäller fortfarande.

Allt börjar med att jag måste köpa en ny laptop. Min gamla är gammal. Jag måste ha en ny. Samsung har släppt en fantastisk liten sak. Lättare, bättre och mindre än McBook Air. Så skönt att jag kan fortsätta vägra Apple ännu en tid. Jag väntade på lanseringen och slog till. Väl genomtänkt såklart.

Problemet är att jag måste kunna arbeta på laptopen. Så bökiga grejer som en fungerande VPN-anslutning måste installeras. Även andra program som jobbet kräver. Jag gör så gott jag kan, men kör fast. Så återigen kontaktar jag Olov och Micke på www.flygresor.se. För att göra en ganska kort story ännu kortare, så löste Micke mitt problem. Nu kan jag jobba hemifrån igen. Tack Micke.

Fick se en liten preview på flygresor.se nya reklamfilm som kommer inom kort. Är en trallvänlig sak, och kommer på en tv nära dig.

För övrigt så är flygresor.se fortfarande den bästa söksiden för flygbiljetter.

Fick mail av Olov i denna stund. Ska hem till honom och hans sambo om ett par dagar. I mailet föreslår Olov att jag ska ta med badbyxor. De har bubbelpool på tomten. Olov, om Katrin inte är hemma och vi badar, ta inte fram Champange och jordgubbar. Det kan bli obekvämt.


Se nedan för inlägget om förra gången jag sålde mig.
http://skalmanal.blogg.se/2011/march/tjanster-och-gentjanster.html





Samsung 9 En fin sak.


Sådär, nu har jag kört en hel del produktplacering i de två senaste inläggen. SonyEricsson, Flygresor och Samsung. Vilket av dessa fina företag önskar visa sin uppskattning?








Kommentarer
Postat av: Lisa

Så billig och lättköpt du är. Skönt dock. Du får mig att framstå som exklusiv ;)

2011-06-16 @ 16:31:37
Postat av: SkalmanAl

Haha Lisa, var och varannan tiggare har råd med dig om du inte höjer taxan. Kunde ha blivit en split på vårt bet. Kom på det nu...

2011-06-16 @ 16:38:10
Postat av: Alfred E

Hm, varför blir det bekvämt om Katrin är hemma ? Har det något med geometri att göra, eller ?

2011-06-16 @ 20:15:20
Postat av: Lisa

Som den storsinta människa jag är väljer jag att vända andra kinden till och ignorera ditt försök till förolämpning. ^^ däremot är jag mycket intresserad av den sk eventuella splitten? :P

2011-06-16 @ 23:45:13
Postat av: SkalmanAl

Alfred, japp, det är en geometrifråga. Det och en genusfråga.

2011-06-17 @ 00:15:12
Postat av: Anonym

Splitten ja.... Scenario: Vad händer om de två deltagarna drabbar samman? -Jo, split såklart ;) Helt rake-fritt då ingen annan inkluderas.



Blir svårt för de som inte är inne i pokerterminologin att fatta detta.. haha. Även för dem oxå ifs, då insatsen är tämligen otydlig... kod kod kod

2011-06-17 @ 00:20:07
Postat av: Lisa

Hahaha, juust! Helt sant. Enkel lösning. Men då blir det ju iof mer lukrativt om det var tre spelare med i potten. Så man iaf splittar på den tredjes BB.

2011-06-17 @ 10:35:59
Postat av: SkalmanAl

Jaaaaaa, vi kan ju hustla folk med det systemet höhö!

2011-06-17 @ 10:43:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0