Skalmanal väntar på hårfön -repris

Jag har visst en del nytillkomna läsare. Ingen orkar väl gå tillbaka och läsa inläggen från början. Så därför postar jag ett inlägg ifrån december. En favorit. I rollerna har ni mig, en hårfön och en Babbe. Det var kall vinter.


Jahopp, då hade jag tränat klart. Ett skönt konditionspass på Sats Odenplan. Mellandagarna till trots var det många som kämpade bland alla vikter och konditionsmaskiner. Bland allt folk fanns även en stor karl, en Babbe. Styrkelyft passar hans kropp perfekt. Inte simning eller löpning. För mycket hår på kroppen. För mycket friktion.

Jag kom ut ifrån duschen. Mötte Babben som också duschat. Våra skåp var nära varandras. Fan vad hår han hade. Inte så mycket på skallen. Normalt där. Men på kroppen, på ryggen, på magen, på låren, på fingrar och tår. Ja överallt. Är det snyggt, praktiskt eller trendigt med så mycket hår? Evolutionen har verkligen missat honom.

Jag torkade mig med min handduk. Hela min lena och nytränade kropp. Tog det ganska lugnt. Sen skulle jag föna mitt hår. Är kallt som fan ute och min hårprodukt gillar tort hår bättre, vilket är bra i den här kylan.  Givetvis hinner Babben före mig till fönen. Jag får kliva tillbaka några steg till mitt skåp. Där ser jag hur han börjar föna bröstet. Sen sveper han fönen över kroppen. Över ben, armar och rygg. Han tar god tid på sig. Fönar grundligt. Kanske var han frusen? Skönt med varm luft då. -Ta en bastu, ville jag säga...vågade inte.

Han hade också lyssnat på sin mamma -för ingen av oss gick ut med vått hår.



Kommentarer
Postat av: Hang Over

Babben, en massa hår ? DET är evolution.Din hela lena nytränade kropp? Du kanske bevhöver en babbe ! Ett tips från en som inte har vågat.Ta steget,ta med mamma och kliv ur garderoben och gå ut med vått hår !

2011-06-10 @ 23:47:35
Postat av: SkalmanAl

Oj, det här berörde fint ser jag. Otroligt glad över att du kl kvart i tolv en fredagskväll läser min blogg. Först Talang på tv 4, sen min blogg. Underbart! :)

2011-06-11 @ 12:32:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0