Nu säljer jag mig

Jahopp, då har jag kommit till ett skede i mitt liv då jag sålt mig själv. Jag trodde faktiskt inte att jag skulle behöva göra det. Min tanke har hela tiden varit att jag ska stå emot de stora företagen och deras önskan om att synas på min blogg. Men allt har sitt pris. Mitt pris är inte pengar. Det hade varit trevligt att få. Eller gåvor. Nä, mitt pris är mer dyrbart än så, nämligen en samvetsfråga gällande tjänster och gentjänster. Jag står i skuld.

Jag har tagit. Nu måste jag ge tillbaka. Jag tog inte enbart för min egen vinnings skull. Jag tog för att hjälpa en annan person och mig själv i samma svep. Min vardag ser lite ut så. Ju bättre jag hjälper andra, desto mer får jag tillbaka. Och i det här fallet var jag tvungen att be om hjälp i en Mac-fråga. För att jag inte ska förvirra mig själv eller nån annan så gällde det en VPN-anslutning.  Mer detaljerat än så blir det inte. Jag är redan lost.

Så vart vänder jag mig för att få Mac-hjälp? Jo, till Olov på www.flygresor.se såklart. Hör av er till mig så ger jag er hans adress. Han fixar allt! Han är själv en van Mac-användare och utöver rollen som företagsledare även en grym programmerare.  Vi har känt varandra sedan 1999. Vi hamnade på samma arbetsplats och har sedan dess fortsatt vår kontakt.

Ett par år efter 2005, då jag startade mitt företag, blev Olov erbjuden att driva www.flygresor.se tillsammans med grundaren Micke. Vii delade lokaler vid Hötorget i 2 år. För ett halvår sedan flyttade de ut. De växte ur kostymen helt enkelt. 

Trots att flygresor.se nu inte delar lokal med oss, känner jag mig förföljd av dem. De är överallt. Deras trallvänliga radioreklam spelas non stop på starfm.se. Funderar på att byta kanal. Ännu bättre är deras tv-reklam som snart ska börjas sändas på kanal 5. Är man känslig bör man undvika reklamen. Gå på muggen eller koka dig en god kopp te under tiden. Känsliga personer ska inte klicka på länken!

http://www.youtube.com/watch?v=y7Pf1HFUCK4&feature=pyv&ad=8600492250&kw=flygresor.SE

Jag själv är en flitig användare av deras site, www.flygresor.se. Jag gillar enkelheten i deras prisjämförelse bland flygbolag och resebyråer. Inget skitsnack här. Den är riktigt bra. Hade det nu varit så att jag inte gillade deras produkt skulle jag troligtvis aldrig skriva om dem. Eller jo, kanske om jag fick ett presentkort på ett bra belopp. Men jag kan inte kräva det. Kissie och Blondinbella kan säkert. Mina läsare behöver först bli fler.

Deras trevligaste medarbetare på flygresor.se är Richie. Han sökte sig alltid mot skrevet.

Jag är lovad en läsk för det här inlägget.





Richie i egen hög person.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0