Kostsamt nöje

Jahopp, då har man som sagt köpt sin första bil. Hur har jag klarat mig alla dessa år? Ofattbart. Det gick fort att bli beroende. Alla dessa nya vanor jag skaffat mig. Kände mig till exempel tvungen att åka till Ikea enkom för att köpa en korv med bröd. 4 spänn. Billigt.

Den 3 maj plockades bilen ut. Direkt ifrån fabrik. Skinande ren. Det var en skön känsla. Den 4 maj körde jag in i en vägg vid garageuppfarten. Bilen fick sig en ganska stor skada på förarsidan. Det kändes inte alls bra. Var deppig hela kvällen. Nu är jag försiktigare.

Den 6 maj parkerade jag på parkeringen utanför Salkhallen. Det gick helt utan problem. Däremot missade jag helt att man måste lösa parkeringsbiljett. Jag tänkte inte på det helt enkelt. Min första p-bot satt på vindrutan då jag kom tillbaka. Min andra p-bot egentligen. Den första lyckades jag få då jag hyrt en bil i somras och ställt den på gatan utanför mig. Perfekt, inte en enda bil stod på gatan. När något ser ut att vara för bra för att vara sant, ja då är det för bra för att vara sant. Upptäckte en fin p-bot på rutan efterföljande morgon. 

Fredagen den 13 maj var en stor dag. Farmor fyllde år. Hela 90 år. Där är vi allihopa och firar henne. Utanför sker en olycka. En bil får sladd och kör in i min bil. Jag blir varse om händelsen då jag ska iväg och ser två lappar på min bil. En ifrån föraren och en annan ifrån ett vittne. Det stod bilar både framför och bakom min. Men med min flyt så drabbades bara jag. Jag kände en viss uppgivenhet just då. Inte ilska, irritation eller sorg. Nä, bara uppgivenhet. Ännu en snurra till försäkringsbolgat och skadebesiktningen. Borde knappa in dem på speed dial. Suck.

Idag den 19 maj lämnade jag in bilen på reperation. På tio dagar har jag alltså kört in i en betongvägg. Mitt fel. Fått en p-bot. Mitt fel. Blivit påkörd i parkerat tillstånd. Inte mitt fel. Jag måste vara en drömkund för verkstaden.

Att vara helförsäkrad verkar vara en god idé. Speciellt för mig.




Hel och ren. 1 dag gammal.



Ren men inte hel. 2 dagar gammal.

Kommentarer
Postat av: Tudor

Ditt inlägg om S var ett lågvattenmärke även med dina mått mätt. Var bland den värsta smörjan jag någonsin läst. Bilinlägget något bättre.

2011-05-20 @ 13:56:32
Postat av: SkalmanAl

Tudor, man måste blanda upp kvalitén och ämnen så att känslor väcks. Du förblev inte oberörd, och skrev en kommentar. Tack för att du lät känslorna styra dig. Tack.



/SkalmanAl

2011-05-20 @ 15:18:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0