Hur sjuk kan man vara på toppen?

Det svenska tennisundret med alla stora spelare som Stefan Edberg, Mats Wilander, Pernfors, Borg, Järryd m fl är för länge sedan över. Den epoken är för evigt förbi. På senare år har spelare som Jonas Björkman, Thomas Johansson, Magnus Norman, Pim-Pim, Thomas Enqvist och vår dagsaktuella toppspelare Robin Söderling presterat väldigt bra bland världseliten. Alla fina och friska grabbar.

Av en händelse sitter jag med en person. En av det motsatta könet. Robin Söderling dyker upp på bild. Något i mig säger att det nu är ett perfekt tillfälle för att skoja lite. Jag säger att Söderling har Downs syndrom. Det är ju så dumt så att det kan gå hem. Personen tittar säkert på Söderling i hela 4 sekunder. Iaktagande. Jag tittar på henne under hela förloppet. Hon vet mycket väl vem Söderling är.

Jag verkligen ser hur hon processar informationen. -Stämmer det? Men hur kan han vara så duktig på tennis? Ja det kanske är möjligt? Nä, det är ju jättekonstigt. De med Downs syndrom är ju inte så smidiga. Rultiga. Han ser visserligen kanske lite konstig ut. Nej, men vad märkligt.

Ja, ungefär så ser det ut som att hon tänker. Tyvärr ger jag ifrån mig avslöjade information. Leken är över.

Robin Söderling är nu rankad 5:a i världen. Bara det är en ofantligt bra prestation. Jag vet inte hur högt rankad den bästa tennisspelaren med downs syndrom ligger. Troligtvis inte högt alls.




Spelar Franska öppna just nu. Hejja!



Kommentarer
Postat av: Alfred E.

"Avslöjande info" ? vad var det ? Att han har armproteser eller.....?

2011-05-26 @ 23:07:44
Postat av: SkalmanAl

Jag gav ett leende. Det var en tell som avslöjade. Måste jobba på mitt poker face!

2011-05-27 @ 20:15:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0