Jag dubblar

Ett ämne kom upp idag på jobbet. Visserligen var det jag som tog upp det. Tv-serier. Jag är svag för bra tv-serier. Tv är inte så mycket för mig längre. Men att ladda ner tv-serier däremot, det är ett riktigt trevligt nöje. Anledningen till att jag tog upp ämnet var för att mina serier håller på att sina. Jag står mer eller mindre tom just nu.

Förra säsongen följde jag kanske 7-8 serier. Satt och laddade ner på sändningsdagarna. Bra serier var det också. Men nu, den här säsongen har något hänt. Har bara en eller två serier jag följer. Hur kan fallet bli så stort? Kan väl inte vara så att bra serier har slutat att produceras? Knappast. Jag har bara inte upptäckt dem.

Det var därför jag tog upp ämnet på jobbet. För att få uppslag om bra serier. En kollega har koll. Fick en del bra tips av henne. En serie passerade mitt filter. Tack för den. Nästa steg till att öka på tv-underhållningen var att ställa frågan på Facebook. Då hade jag ingen aning om att frågan skulle väcka ett sånt stort gensvar.

Tv-serier verkar vara något som många vill tycka till om. Många har sina favoriter som de vill promota. Jag är likadan. Bra serie måste spridas. Fick kanske ett tiotal tips. Många av dem hade jag ju såklart sett. Ytterligare en till serie plockades ifrån FB-förslagen.

Jag lyckades alltså på en dag fördubbla mitt serie-tittande. Det låter kanske mycket, men det är ingen fara. Jag ska nog kunna dubbla tiden ett par gånger till innan mitt bloggande är i fara.

Så vilken tv-serie ska man klassas som tidernas bästa? Jag vet vilken jag håller högst.

Egentligen är serien "Profit" överlägset bäst. Tyvärr är det bara jag och S1 som sett den i hela sverige. Den exkluderas således. www.imdb.com/title/tt0115323/



Nord och Syd har allt -förutom science fiction






Kommentarer
Postat av: Lisa

Twin peaks säger jag ju! ;)

2011-05-24 @ 01:52:17
Postat av: SkalmanAl

Lisa, hade vi inte redan klargjort på Facebook att det är Nord & Syd som står som vinnare? Jag kan ge twin peaks pris för bästa sound track...eller bästa titelspår kanske det ska vara. Mer får du inte ;)

2011-05-24 @ 10:59:14
Postat av: Alfred E.

Å den vinnande serien är................

Lilla huset på prärien, så det så !

2011-05-24 @ 12:08:55
Postat av: SkalmanAl

Alfred,

jag misstänker att du läst mitt inlägg "det snöar idag". Är en bra serie. Håller med. Tilltalande för en sann man.



http://skalmanal.blogg.se/2011/march/det-snoar-idag.html

2011-05-24 @ 12:13:36
Postat av: Winter is coming

Game of thrones...



Jag antar att du sett alla avsnitt av Sex and the city redan? Var ärlig nu, självfallet har du redan, vid åtminstone fyra tillfällen sett samtliga avsnitt? Hela denna blogg bygger ju på SATC ;)

2011-05-24 @ 14:07:49
Postat av: SkalmanAl

Hur osannolikhet det än låter så är jag inget fan av Sex and the city. Håller mig knappt kvar genom reklampauserna.



Det enda jag plockat med mig ifrån sporadiskt tittande av satc är Cosmopolitan och att tjejer är jävligt komplicerade... ;)

2011-05-24 @ 16:03:50
Postat av: S1

Jag håller med dig! ...Profit är klart seriernas serie och föregångare till alla andra lyckade serier :) Tex. Dexter har ju snott massa profit-tänk... Vi borde se dom där ynka 6 avsnitten igen, tillsammans.

2011-05-25 @ 08:44:07
Postat av: SkalmanAl

Jaaa, det är dags nu. "We are a pair, you and me" :)

2011-05-25 @ 10:15:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0