SADE gånger två plus ett A

Då var det dags för konsert igen. Så som jag har längtat. Började lyssna på SADE -94. Den första låten jag hörde med SADE var "No ordinary love". Visserligen hade hon släppt ett par väldigt bra skivor på mitten av 80-talet, men de hade gått mig förbi.

På den tiden var man ju ganska fattig. Gick inte att spontanköpa grejer. Att köpa en CD-skiva krävde ett noga övervägande. Lyckligtvis hade min polares, Jacob, syster skivan som jag fick låna för inlyssning. Fastnade direkt. Så det blev att åka till till åhlens eller Mega för att köpa. Ett väldigt bra köp. Perfekt hångelmusik dessutom. Det var väl så jag fick Sofia (S1) att fastna för Sade.

Imorgon spelar SADE i Globen. Ska bli riktigt kul att höra henne. Tror inte att hon har spelat i sverige. Definitivt inte de senaste 20 åren. Men imorgon ska vi dit. Jag och Sofia. Har faktiskt mitt första konsertminne tillsammans med Sofia också. Då var det var Lauren Hill. Märkligt att man kan minnas saker så starkt även fast det var över tio år sen. Konserten var magisk. Hade dessutom en fantastisk närkontakt med sångerskan "Emilia" (a big big world) under konserten. Emilia skulle passera mig. Det var trångt. Hon passerade med sitt ass mot min framsida. -En gång till tack.



Nr 1 -SADE


Alla verkar ha någon person de liknar mer eller mindre. Det händer inte så ofta att någon tycker jag liknar nån. Är faktiskt lite trist. Man är för unik helt enkelt. Men nu har det hänt. Inte bara en gång, utan ett antal gånger. Tror det är 5 personer som sagt samma sak på mindre än två månader. Äntligen! Även jag ser ut som en annan människa.

Så vem är då denna skönhet? Jo, det är Eric Saade. Jag känner mig nu nästan tvingad till att rösta på honom på finalen. Kom igen lill-brorsan!



Nr 2. SAADE -Grymt flyt du har som liknar mig.

Kommentarer
Postat av: Wall

Otippat att en av dina idoler är Eric Saade. Han ser grymt manlig ut iofs.

2011-05-10 @ 21:38:27
Postat av: Alfred E. Neuman

Lik en skönhet? Vad får mig att tänka på "skönheten

och odjuret"?

2011-05-13 @ 10:53:33
Postat av: SkalmanAl

Alfred, jag känner en viss avundsjuka. Kanske liknar du en finnig seriefigur?



Wall, hans manlighet är elektrisk.

2011-05-13 @ 12:22:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0