Symptom som ställer till det

Att kommunicera via sms eller mail kan ibland bli så fel. Man missar melodi och ansiktsuttryck. Det är en stor del av språket. Uppsidan är visserligen att kommunikationen ibland kan gå åt ett håll man först inte tänkt sig.

 

För en tid sedan hade en lustig sms-konversation med Richard. Den är så fin så att jag måste dela med mig.

 

R:

Tjena kompis. Såg att du ringde, är på jobbet i ca en timme till. Har du lust att lira tennis en timme ikväll månne?

Ska jag kolla om det finns ngn tid? Hör av dig. Kram

 

A:

Hej hej, Det skulle vara mkt roligt. Nu e jag sjuk. Blir så trött alltså. Men nästa gång.

Är redan hemma och vilar. Kram

 

R:

Oj shit vad tråkigt. Vad är det för symptom? Jag var risig förra veckan. Tjock i halsen, orkeslös mm

 

A:

Analklåda och aptitlöshet.

 

R:

Hahahaha, oj. Har  du och XX tröttnat på sexet? Provar ni nya grejjer nu?

 

A:

Jag och XX haha. Ja, min analklåda kan vara en produkt av en icke tillbörlig aktivitet för mitt rektum.

Vet dock inte vart jag ska härleda aptitlösheten till…

 

R:

Seriöst, har du analklåda?

 

A:

Haha haha Nej! Tror du jag är hemma tidigare från jobbet på grund av analklåda? Idiot.

Du, jag kan inte lira tennis idag. Jag har analklåda.

 

R:

Men för bövelen!! Vad är du för sjuk då?

 

A:

Halsont och trött.

 

 

Sen avslutar Richard med att säga att han ringer lite senare för att kolla läget. Han ringer inte.

”XX” är en f.d. flickvän.

Idag efter jobbet blir det tennis.

 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: t

ryktet går att detta inte är korrekt sms-konversation. dvs, du har ändrat i sms:en.. vad vågade du inte skriva? ;)

2011-05-28 @ 19:26:49
Postat av: Alfred E.

Ja, det var en fin konversation. Stort tack, till er båda, att vi fick ta del av den. Har du fler ??

2011-05-29 @ 14:55:20
Postat av: SkalmanAl

Jo det stämmer. En marginell anpassning gjordes för att inte bli för utelämnande. Konversationen kanske blev något mindre effektfull och dråplig nu, men den funkade ändå :)

2011-05-29 @ 15:32:43
Postat av: SkalmanAl

Alfred E Neuman, Vi får se ifall fler konversationer publiceras. Mitt tips är att fortsätta läsa bloggen så kanske nåt annat trevligt dyker upp :)

2011-05-29 @ 15:58:24
Postat av: Alfred E.

Vad sägs om en bild på mina vackra nuna med mina utstående öron ?!

2011-05-29 @ 16:21:27
Postat av: SkalmanAl

Alfred, du är mer egenkär än vad jag är ;)

2011-05-29 @ 16:30:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0