Jag säljer mig -Del 3

Det tog ett halvår och ett samtal med vår sökmotorsoptimeringsleverantör (långt jädra ord), innan jag kom på tanken att sälja mig, för mig själv. Alla ljus tänds inte över en natt.

Grabbarna på flygresor.se har ju bett mig länka till deras sajt. Uppsidan för min del har varit material att skriva om samt nån gratis lunch och teknisk support. Bra deal för mig. Ingen tvekan. Dessutom har de en så bra produkt, vilken är kul att pusha.

Tidigare trodde jag att de endast var ute efter mina läsare. Få trafik ifrån Skalmanals fantastiska blogg. Efter ett samtal med mitt företags, nu kommer det där långa ordet igen, sökmotorsoptimeringsleverantör, förstår jag att det är googles värdering av länken de mer är intresserade av. Alla länkningar värderas utifrån en massa variablar. Relevans, trafik, historik, samt massa annat. En enskild länkning ger inte så mycket. Men jobbar man brett, så är varje länkning värdefull såklart.

Det är därför dags för mig att hjälpa mitt företag här, Global Text. Kommer slänga in länkning emellanåt. Även om det inte medför någon superdramatisk förändring i seo:n, så kan det ändå bidra till högre placeringar i det organiska fältet, som det heter. (Inte annonserna. Det är Adwords. En helt annan sak.)

Ett par sökord är extra värdefulla för oss som översättningsbyrå att arbeta med. De genererar mest värdefull trafik. Ni som kan det här med optimering förstår hur man spårar och selekterar ut ifrån kanske 100 sökord. Ni andra, ja -take my word for it.  Sök på översättningsbyrå så hittar du Global Text relativt högt upp i det organsiska fältet.

Så, då har jag sålt mig. Köparen var jag själv. Det kändes bra. Lite som självsex.



Kommentarer
Postat av: deniseholmsten

haha. kanske också ska sälja mig själv då ;)

2011-11-08 @ 17:45:17
URL: http://deniseholmsten.blogg.se/
Postat av: SkalmanAl

Kändes ju bra för min del. Så kan ju rekommendera det :)

2011-11-08 @ 19:34:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0