Offer för kommentarer

Det här med att folk kommenterar mina inlägg är kul. Jag har till exempel min kombatant Conan som fäller sköna och ibland hetsiga kommentarer. Conan tycks lida av ett konfusionstillstånd. Jag uppskattar dem ändock.  Men nu på sista tiden har något märkligt hänt.

För en tid sedan började det strömma in kommentarer ifrån andra bloggare. Som tur är måste jag godkänna alla kommentarer innan de publiceras. Katastrof annars. Conans kommentarer hade drunknat i småtjejers hälsningar och pussar och länkningar. Okey, drunkna är väl att ta i. Det enda de vill är att få trafik till deras bloggar. Men tror de att jag kan publicera vad som helst? Fjortisar verkar inte tänka.

För ett par dagar sedan var det till exempel två hardcore hästtjejer som drog en kommentar. De länkade såklart och ville starta en konversation. Nyfiken som man är klickar jag in på deras blogg. Vad ser man? Jo, sjukt många bilder på deras hästar och på dem. Gissar att de var kring 14 år. Ambitiös blogg i för sig. Bra jobbat. Säkert toppentjejer. -Men nej. De uppfyllde inte kraven för att bli publicerade. Tror de att jag vill accosieras med deras fina blogg?

En annan rolig tjej som sållades bort var en kanske 15-årig tjej. Hon hade en "bloppis". Vad är en "bloppis" tänker du? Det ska jag tala om. Det är en blogg som fungerar som en loppis. Pricken över iet var att hon dessutom bara sålde sina egna tjejkläder. Är jag rätt målgrupp honey?

Jag hade tänkt att lägga upp en hästbild ifrån tjejernas blogg. Deras länkning är dessvärre raderad. Tänk istället på en ståtlig brun häst. På en grön äng. När du har gjort det så skriver du en kommentar.









Kommentarer
Postat av: Lisa

Ja ni faller nog under samma kategori då du fortfarande stavar som en fjortonåring, herr översättningsbyråägare ;)

2011-11-04 @ 13:46:45
Postat av: SkalmanAl

Lisa, tur att jag har dig som då och då poppar upp å gnäller över mina tangentnedslag. Du är så uppskattad ;)

2011-11-04 @ 14:06:12
Postat av: Conan

Varför yvas du över detta bäste tangentbordsriddare?

Jag ser ingen skillnad mellan denna bloggs essens och de bloggar du ovan beklagar dig över.

2011-11-04 @ 14:51:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0