Tjejer är annorlunda

Nu blir det en massa dret innan poängen kommer. Bla bla bla

Är vi män annorlunda mot kvinnor? Till det yttre är vi ju det. Vi är starkare, större, föder inte barn och har mer hår på kroppen. Men stannar olikheterna där?

Vi har kommit förhållandevis långt i vår strävan efter jämlikhet mellan könen. Antar att de flesta tycker att lönen ska baseras på prestation och inte kön. Hur kan man inte tycka det? Jag skulle säga att samhället i stort ger oss samma förutsättningar i livet.

Tittar man på det inre hos män och kvinnor har jag min övertygelse om att vi är olika. En man vill ta hand om sin kvinna. En kvinna vill bli omhändertagen. Känna en trygg famn. Ur ett biologiskt perspektiv är kvinnor mer vårdande. Kvinnor föder ju barn. De ska tas om hand om. Moder jord har gett kvinnan det tidigare ansvaret för barnen.

Utan att ha gjort några studier i hur vi fått mat på bordet genom tiderna, gissar jag att mannen haft ansvaret för att det ska finnas mat för familjen/gruppen. Antar att mannen även skyddat familjen/gruppen i olika former.

Jag tycker allt ovan låter vettigt. Klart att det finns samband mellan hur vi tidigare levt utifrån de fysiska och biologiska förutsättningarna vi har. Bara att acceptera. Men visssa saker går inte att förklara. Eller?

Hur kommer det sig till exempel att kvinnliga fotbollsspelare är mindre tekniska än manliga forbollsspelare. Tekniken borde väl vara densamma? Teknik har väl inget med fysisk styrka eller storlek att göra?

Den stora frågan är varför vissa kvinnliga tennisspelare stönar så jävla mycket? Jag fattar inte?? Det är helt obegripligt. De tjänar lika mycket pengar i Grand Slam-turneringarna, men spelar färre set. Varför låter de lika mycket som dubbelpenetrerade porraktriser. Varför?




Monica Seles var duktig på att stöna högt under sin karriär.
Ett finger.





Kommentarer
Postat av: Tjolovski

Jag har hört att det finns två anledningar.



1. Locka fler män till publiken.

2. Distrahera motspelerskan.



Vet inte om det stämmer, men att det inte skulle vara medvetet har jag svårt att tänka mig.

2011-11-07 @ 12:53:43
Postat av: SkalmanAl

Asså, låter väldigt överlagt att vissa tjejer skulle stöna så pass högt för att locka dit män. Är det så tjejer jobbar för att få högre publiksiffor?



Att distrahera motspelerskan kan ju i för sig vara nått. Men varför gör inte män det? Är det för att vi är mer toleranta för puckoness eller för att vi inte vill sjunka så lågt?



Tjolovski, håller dina teser verkligen? :)



2011-11-07 @ 13:10:18
Postat av: Tjolovski

Självklart håller det. Varför ska man kolla på damtennis om inte för att höra tjejer i korta kjolar stöna?



Det finns dessutom manliga tennisspelare som också stönar, om än inte lika utstuderat.



Hur som helst är det helt orimligt att dessa kvinnliga stön inte är medvetna.

2011-11-08 @ 10:58:04
Postat av: SkalmanAl

Ja eller hur, det kan tyckas vara helt orimligt att kvinnorna inte stönar medvetet. De fejkar alltså?



Men vem bryr sig, bara man själv gillar det :)!?!

2011-11-08 @ 11:10:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0