Pain i min foot

Nu har det snart gått tre veckor sedan min högerfot gick sönder. Fotskadan var min första skada på 10 år. Lyckades  då styrketräna sönder en axel. Större skador är nytt för mig.

Under samma period för 10 år sedan lyckades jag även med bedriften att få vänster bröstmuskel att släppa ifrån senfästet. Det gjorde ont. Chocken och förvåningen var påtaglig. Jag hade en dejt på kvällen. Gick dit, trots att ena bröstmuskeln hängde. Det gick bra. Vi blev ihop.

Små skavanker är inget ovanligt när man tränar regelbundet och intensvit. Skador tränar man runt på något sätt, om det behövs. Att vara fotskadad är väldigt hämmande. Speciellt vid löpning. Det går inte helt enkelt. Läkaren tippade på en läkningstid kring 3 veckor. På lördag har det gått tre veckor. Jag haltar fortfarande.

Min jakt på Conans tid måste vänta. Trist. På en positiv not har jag blivit en bättre roddare. 30 minuter på den förbannat mentalt krävande roddmaskinen känns inte lika ansträngande som tidigare. Kanske borde jag utmana Conan i rodd?

Jag har bättre glid. Helt säker.





Fortfarande inte jag på maskinen.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0