Conan -Se upp

För en tid sedan kommenterade Conan min joggingtid i Central Park. Tiden var "medioker". En trevlig löprunda utan att pressa till max, ska väl vara medioker. Conan själv hade noterat en tid på 48 min i ett lopp. Javisst, 48 minuter är helt okey. Inte mer än så. Conan var visst väldigt stolt över sin tid. Jag ska krossa dig Conan!

I måndags kom jag hem ifrån min resa. Tog ett intervallpass mitt i veckan. Igår lördag, var jag på bröllop. Men jag hann även ta en löprunda. Tänkte jag skulle pressa mig till att ta Conans halvdana tid på 48 minuter. Att springa på fri hand är något tuffare än att springa i ett lopp. Var ingen som pushade mig igår med applåder eller jubel. Ingen extra kraft fanns att hämta ifrån någon publik. Hade ett par rödljus. Ingen draghjälp. Det gick bra ändå.

Jag startade hemifrån. Tempot var högt. Fram till Västerbron låg jag bättre till än jag hade förväntat migt. Sen efter 5 km kommer den där sega skitbron. Den är tuff. Tog mig över såklart. Men det kostade inte bara tid, utan även kraft. I min analys sähär i efterhand har jag kommit fram till att jag måste lägga om strategin för bron till nästa gång. Idag är jag inte tillräckligt bra tränad för att hålla samma tempo hela vägen upp. Det kommer.

Resten av sträckan var ansträngande. Min tid höll inte hela vägen. Gjorde milen på 49 minuter. En minut långsammare än Conans tävlingstid. En sak är dock helt säker -Och det är att jag kommer krossa dig Conan!

Länk för löprunda








Kommentarer
Postat av: conan

Conan knappar givetvis på betet. Conans pb är 46.15, dvs skalmanfjant har närmare två min upp. Dessutom utförd på en kuperad skogsbana, inte nån fjantig, flack stadsbana. Du är välkommen att närsomhelst kontakta conan för guidance om löpning eller annan typ av wellness.

2011-10-16 @ 17:39:45
Postat av: Starwoman

Tveksamt att en trött sköldpadda kommer kunna slå en välbyggd gladiator.

2011-10-17 @ 12:25:36
Postat av: SkalmanAl

Conan, att du nu helt plötsligt har ett PB på 46.15 låter väldigt lägligt. Är du säker på att det är ditt PB eller tar du fram en annan tid när jag seglar förbi med en bättre tid?



Är det en officiell tid eller har du klockat tiden med hjälp av ett stoppur runt halsen och hur har du fått fram sträckan? Kanske inte är väsentligt. Jag kommer krossa dig. Tack för att du finns ;)

2011-10-17 @ 13:24:25
Postat av: SkalmanAl

Starwoman, jag skulle nog inte säga att Conan är en välbyggd gladiator. Mer som en slö huligan med svettfläckar under pattarna.

2011-10-17 @ 13:27:19
Postat av: Tjolovski

Jag tycker bara att aktuella tider ska räknas, inga jävla "jag sprang milen på 34 minuter i lumpen"-tider.



Nej, senaste 12 månaderna ska det vara för att räknas!

2011-10-17 @ 14:46:44
Postat av: Anonym

Tjolovski,

Jag håller med. Tramsigt att komma med tider som legat mer än ett år. Det är ju här och nu det gäller. Inte tider ifrån ett annat sekel. Jag ville dock inte uttrycka mig så till Conan. Han kanske skulle kännas sig påhoppad och bli ledsen. Jag vill spara förnedringen tills att jag krossar honom. Till dess så spelar jag kamrat ;)

2011-10-17 @ 16:04:36
Postat av: Conan

Attention Skalmanal!



Conans PB är satt i Augusti, därmed bör denna tid hos normalt fungerande individer anses som "färsk". Conan har inte sprungit på någon månad utan nu sysselsatt sig med annan typ av wellness. Han räknar dock med att ta upp löpningen i närtid, skulle något nytt PB registreras så kan denna bedrövliga blogg räkna med uppdatering. Conans tid är i högsta grad officiell då han mäter sina tider med puls-GPS (till skillnad från sossen Skalmanfjant duger endast den bästa utrustningen åt Conan). Erbjudandet står kvar. Conan utmanar Skalmanal närsomhelst på löpning.



@Starwoman: din analys är tämligen helt korrekt!



2011-10-17 @ 17:10:18
Postat av: SkalmanAl

Conan,

Utmaningen är antagen. Ge mig ett par veckor till att komma i superform. Ska studera kenyanska löpare på youtube och även bli frisk ifrån min förkylning.



Conan, går det ett lopp i sverige innan nyår?



2011-10-18 @ 10:48:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0