Cykelkorgar och tvångstankar -upplösningen

För kanske ett halvår sedan skrev jag ett inlägg om en tvångstanken om att lägga skräp i cykelkorgar. Läs här.

Cykelsäsongen är snart över. De flesta ställer in sina cyklar när snön kommer. Kanske ser man någon enstaka cykel även på vintern här i stan. Finns väl alltid nån som cyklar till jobbet året runt.

Inlägget om mina tvångstankar satte sig i en läsares huvud. Det slutade med att han själv föll dit och lade en påse med hundbajs i en stackars cykelkorg. Stolt mailade han mig bildbevis. Det var då jag kom på att utlysa en tävling. Vinnaren skulle den som inkom med roligast cykelkorgsbilden bli. Kanske är det tur för landets cykelkorgar att jag inte har så många läsare. Det blev bara en bild till nämligen.

Utöver hundbajskortet fick jag alltså ett annan bild också. Bilden kom ifrån ett offer. Hans cykelkorg hade blivit grovt skändad. Att vara den som utsätts för sådana här handlingar är inte lika skoj. Men va fasiken, det är roligt för alla andra.

Killen som fann sin korg så miserabelt besudlad berättar om händelsen med egna ord. Läs nedan.

"Fann min cykel totalt jävla besudlad utanför Ica sent på lördagsnatten. Min damkorg var fylld med en hel del godis, hundbajspåsar, lite snabbmat å ett gäng stenar =D de hela fick en perfekt finish av ett rejält lager av öl över både sadel å korg."



Nej, jag har inte varit i farten. Lovar.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0