The game is on

Vissa saker triggar somliga personer mer än andra. Allt började med en lättsam rapportering ifrån ett par löprundor ifrån min semester. Inga tider redovisades. Fanns inget speciellt att skriva om helt enkelt. Det var helt vanliga random-tider.

Ingen av SkalmanAls läsare hade behov av att hävda sig förutom Conan. Missförstå mig inte. En personlighet som Conans är bra för bloggen. Han kommenterar och bidrar således till att göra bloggen mer levande. Vad mer han bidrar till vet jag inte. Misstänker att han är en anonym byråkrat på nått stort semi-statligt bolag.  Att läsa bloggar och rasa på arbetstid är väl Conans ventil. Ja, det och löpning, eller "Wellness" som han själv säger.

Hur som helst var det viktigt för Conan att berätta att han minsann sprungit ett lopp på 48 min. Bra jobbat Conan. I helgen försökte jag slå det. Missade tiden med 1 minut. Då informerade Conan att hans personbästa ligger på 46 minuter. Conan har inte bara behov av att hävda sig. Han är en tävlingsmänniska och en gentleman.

Jag har antagit Conans utmaning om att springa ett lopp emot honom. Nu måste vi bara hitta en tävling att delta i. Utgången är given. SkalmanAl kommer stå högst på prispallen. Får jag bara träna ett par veckor till så är en realistisk tid kring 45 minuter.

Lycka till Conan.







Conan, du kommer få se baksidan av skorna under loppet. Ja om du orkar ta rygg.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0