Nytt grepp -Tävling

Var väl för nått år sen jag köpte en Nespresso-maskin till jobbet. Kaffedrickare som man är var det en uppskattad maskin. Gott varje gång. Vår gamla bryggare, som visserligen brygger nymalet kaffe, har stått helt obrukad sedan dess. Har tröttnat på att se den ta upp plats i köket på jobbet. Det är nog ganska givet att ingen kommer använda den på kontroret något mer.

Att slänga kaffebryggaren känns fel. Pjäsen kostade ändå någonstans mellan 700- 1 000 kr om jag inte minns fel. Säkert är att jag vill bli av med den. Orkar inte lägga upp på blocket. Att ge bort i julklapp är inte heller helt klockrent. Fick idag ett tips där jag får två flugor i en smäll. Och det är en tävling.

Om någon är intresserad av att ta över vårdnaden av den fina kaffebryggaren så är det bara att anmäla sitt intresse här i kommentarsfältet. En motivering, bra som dålig, kan premieras ifall fler skulle önska ta över bryggaren.

Min vinst i det hela är att bryggaren får en ny ägare, samt att jag slipper slänga en helt duglig maskin.




*Disclaimer. Kaffebönor eller bryggkaffe ingår ej. Inte heller mjölk, kaffekoppar eller teskedar.




Kommentarer
Postat av: A

Skänk den till någon välgörenhetsorganisation. Även underklassen behöver kaffe.

2011-10-15 @ 11:32:13
Postat av: Lisa

Hur är det med Chill out-boxen som står bredvid då? Ingår den? Isåfall skulle det kanske vara värt...

2011-10-15 @ 15:24:24
Postat av: Hang Over

De e bara fjollor som dricker rose´!!!Så.......

2011-10-16 @ 06:01:32
Postat av: SkalmanAl

Lisa, tänk att jag hade på känn att du skulle sniffa upp boxen :). Den e halvfull. Öppnades för tre helger sen. Kanske är gammal nu? Borde väl hälla ut den. Stackars rosé...

2011-10-16 @ 12:22:49
Postat av: Lisa

Såklart. Det gäller att ha öga för det väsentliga. ;)



Btw, hur kan man ha en halvfull tre veckor gammal vinbox? Hur kan den inte vara tom? Det är det som är det sorgliga.

2011-10-16 @ 17:13:10
Postat av: SkalmanAl

Lisa,

Det är sorgligt. Jag håller med. Den kvällen skulle vi vidare och hade redan hällt i oss sju olika sorters whisky för att sen ta fler drinkar på Grill och dryck till maten. Rosévinet vaskades, även fast det ligger kvar i kartongen. Sorgligt att slösa så.

2011-10-17 @ 15:59:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0