Dödssjuk -ja lite i alla fall

Det var lördag. Klockan väckte mig ovanligt tidigt för att vara helg. "Revelj" kallar man det på militärspråk. "Mindre skönt" på mitt språk. Andra kanske tycker att 09 kan ses som sovmorgon på en lördag. För mig är det ett test för karaktären.

Först morgonrutin. Sedan hämta svampkorgar hos farmor. Därefter hämta upp två andra svampsugna och morgonpigga individer. Utöver svamp hittade vi en snok, fästingar, stora jädra sniglar och en groda. Alla förutom snoken fick mänsklig kontakt. Grodan pissade ner mina händer. Är det inte underförstått att om jag skrämmer ett djur från vettet, så ska djuret inte försöka fly eller skydda sig?

Jag hinner knappt hem förrän huvudvärken slår till. Strax efter ger immunförsvaret in. Hög feber samt halsont tar över. Måndag och ingen förändring. Så vad är det som smittat mig? Är det grodans piss? Eller kanske fästingarna? Eller den sjukt stora snigeln eller svampen på bilden som orsakat min sviktande hälsa? Kan det vara så att det är som vanligt, att ett satans dörrhantag smittat?





En ganska stor måltid... sa jag att jag har feber?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0