I Norge på en höjd

Är mitt i min Norgeresa. Mycket har hänt. Overkligt mycket på så kort tid. Men spar upplevelserna tills att jag har mer tid. Sitter i soffan hos Jimmy och familj i Lillesand. Sträckan mellan Oslo och Lillesand imponerade med sin natur. Någon sa att det norska landskapet och det svenska ser mer eller mindre lika dant ut. Helt fel. Vyerna är fantastiska.

Min resa blev inte så avkopplande som jag hoppats på. Ganska omgående etfter att jag installerat mig hos Jimmy blir jag varse om att vi dagen efter ska intervallträna. Jag gillar ju att röra på mig och hade plockat med mig träningskläder. Gjorde ett pass i Oslo. Däremot hade jag ingen tanke på att öka pulsen här i Lillesand. Jag fick tänka om. När jag fick frågan om jag skulle haka på, så kunde jag inte säga nej. Ville inte säga nej för den delen.

Nu sähär efteråt känns det väldigt skönt att vi kom iväg. Först löpning 10-15 min till backen. Det var en stor backe med jobbig terräng. Sen upp och ner. Det var jobbigt som satan. Brant och ojämnt. Upp och ner. Jimmy rusar fram. Han är van och tävlar regelbundet. Jag är ovan och vill spy. Blir 7 uppstigningar för proffset medans jag med nöd och näppe klarar av 5 vändor.

Totalt är vi ute en timme. Skulle vara kul att se ifall jag klarar av 6 vändor, men åker hem i morgon. Jag får ta det nästa gång.




Här står man helt slut efter backträningen med Lillesand i bakgrunden.
Orkar knappt hålla upp armarna. Lite som Jesus i Rio.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0