Lime är inte gratis

Kom för några veckor sedan på att jag köper lime för 207 kr i månaden. Blev smått överraskad över kostnaden. Hur kan det vara möjligt? Varför har jag en lime-kostnad på 2 400 kr per år?

Det här fick mig att fundera. Hur mycket kostar egentligen min dagliga morgonjuice? Förutom lime använder jag apelsin, ingefära, morötter och äpple. Sitter med ett kvitto framför mig.

Jag använder alltså lime för 5,90, apelsin 4 kr, Ingefära 3 kr, morötter 3 kr och äpple för 3 kr. Totalt 19 kr. Siffrorna är ungefärliga. Blir 133 kr per vecka. 6 900 kr per år. Nu låter årskostnaden väldigt hög. Men även dagskostnaden på 19 kr är ju betydligt mer än vad jag skulle gissa på. Nåväl. God är den.


Nån dag ska jag även räkna på vad de andra grejerna kostar. Kanske kommer jag fram till att det är billigare att äta frukost ute.


Ett underbart skämt av Anthony Jeselnik:

My girlfriend loves to eat chocolate. She's always eating chocolate, and she likes to joke she's got a chocolate addiction... So, I put her in a car and I drove her downtown, and I pointed out a crack addict, ...and I said, 'Do you see that, honey?....................Why can't you be that skinny?'.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0