Säljer mig billigt -igen

Någonstans finns en känsla om att få ut mina semi-narcissistiska/hypokondriska inlägg. Erkänner. Jag vill synas. Jag skulle må bra av att ha 50 tusen läsare. Gärna fler. Med läsare kommer intäkter. Jag kammar noll. Eller nästan noll. Igår fick jag betalt.

Så varför har jag inte 50 tusen läsare? Är de andra bloggarna så pass mycket mer intressanta? Har kollat in på kissie och blondinbella nån enstaka gång. Är nog säker på att jag inte gått in på deras bloggar mer än 5 gånger totalt. Orkar inte ens gå in nu för att mer exakt försöka identifiera skillnaden. Den är nog uppenbar.

Mina bröst är för små. Mina läppar putar för lite. För få vill ligga med mig. Knullar kameran för sällan. För låg frekvens på inlägg. Skriver inte om kläder. Visar inte upp kläder. Fotar inte mat och lägger upp. Lägger inte ut vimmelkort/festkort. Allt det där är måsten för att slå brett. Jag skulle säkert kunna profiliera mig annorlunda, hitta kanaler för att nå läsare och få mer trafik. Lätt (ganska lätt). Men priset är för högt.

Igår sålde jag mig. Fick en trevlig lunch på Grill emot att pusha flygresor.se. Egentligen skulle jag kunna skriva mer om flygresor. Att det är en bra jämförelsesajt med bra funktionalitet. Har för övrigt varit med och gett feedback på den senaste versionen. Klart de frågar mig om input. Smarta ägare det där. Men, ska jag nu pusha mer, måste de nog punga upp mer än en lunch.

En hundring och jag säljer mig igen. Det är en rabatt på 9 900 kr. För i normala fall kostar jag 10 000 kr. Bra rabatt. Bara att slå till.

Just den strategin har många telefonsäljer som ska sälja in grejer. Rabatten är jättehög. -Men va fan din dumma säljare. Jag bryr mig inte om din rabatt är 90 %. Allt beror ju på vilket pris man startar ifrån. Eller är det så att din produkt är så jävla dålig så att du måste rea ut den?

Hade jag nu haft ordentligt med trafik skulle ingen få mig så billigt. Nu är priset rätt för dem som har en hundring.





Kommentarer
Postat av: Hang Over

Okey, visa menyn. Vad får jag för en hundring ?

2011-09-30 @ 11:34:29
Postat av: SkalmanAl

Några fina ord i ett inlägg? Men definitivt ett tack.

2011-09-30 @ 13:01:48
Postat av: Lisa

:)

Postat av: SkalmanAl

Lisa, Fel håll på smiley:sen...

2011-10-02 @ 12:15:34
Postat av: Lisa

I know. Tänkte vara lite originell ^^

2011-10-02 @ 16:51:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0