Bara händer

Jag har varit ovanligt lite sjuk det senaste halvåret. Otroligt skönt. Haft någon förkylning efter resan i vintras. Eller var det innan? Sen var jag dålig i ett par omgångar i höstas. Mer normalt för mig är att vara sjuk 1-2 gånger i månaden. Så vad har hänt? Tog en influensaspruta i november. Är det den som skyddar? Eller är det kanske flitigt användning av handskar och handsprit?

Varje gång jag tar i ett hantag med handskar får jag en kick. Inte en superrush. Bara en sorts skön känsla av att jag lyckats ta mig genom utan direktkontakt. Jag känner så. Varje gång. Inser att det nog inte är vad alla andra känner.

Tiden för vantar håller på att ta slut. Snart måste jag återigen beröra fler kontaktytor utan skydd. Handspritens roll blir ännu viktigare. När ersätts handtagsdörrarna med automatiska dörrar? Eller när kommer självdesinfekterade handtag?

Det här med rak kommunikation kan vara roligt. Idag blev det väldigt rakt innan ett pass på Sats.

Dagens komplimang.
-Vad du ser trött ut. Har du gråtit?

Jag kan inte påstå att jag fick en energiboost av den kommentaren.







-Nej, jag har inte gråtit. Trött? Tänkt mycket på Jesus lidande under Påskhelgen?






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0